کد خبر: 444392
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

پیروز مجتهدزاده، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات آمریکا | مردم آمریکا از مسخره‌بازی‌های ترامپ خسته شده بودند / ترامپ در این 70 روز هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد

پیروز مجتهدزاده گفت‌: در ایالت متحده دموکراسی به معنی حاکمیت مطلق قانون جاری و ساری است. پس از اگر رئیس کل کشور هم خلاف قانون خطایی انجام بدهد،‌ با او برخورد خواهد شد. مردم آمریکا از مسخره‌بازی‌های ترامپ خسته شدند. او رفتارهایی بسیار عجیب و هزینه‌ساز داشت که آمریکایی‌ها و مردم دنیا را خسته کرده بود.

انتخابات آمریکا | مردم آمریکا از مسخره‌بازی‌های ترامپ خسته شده بودند / ترامپ در این 70 روز هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد
کد خبر: 444392
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- مردم آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور رای به خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید دادند تا این رای نقطه پایانی باشد بر 4 سال صدرنشینی چهره‌ای که به کارهای غیرعادی و اتخاذ تصمیم‌هایی غیرعرف عادت و البته اصرار داشت.

پیروز مجتهدزاده، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: آقای ترامپ اولین رئیس‌جمهوری ایالات متحده‌ آمریکا است که بعد از شکست در انتخابات می‌گوید من از کاخ سفید بیرون نمی‌روم. این دقیقا نشانه‌ای واضح از کاراکتر، طرز تفکر، شخصیت و احترام به رای مردم از سوی دونالد ترامپ است. به همین دلیل ملت آمریکا برای خلاص شدن از ضررهای ترامپ به آقای بایدن، در هر سنی که باشد و هر نوع فکری که داشته باشد،‌ رای بزرگ و بسیار ارزشمندی دادند. چرا که او درباره خودخواهی و رفتار عجیب و غریب ترامپ پس از انتخابات حتی یک کلمه هم اشاره نکرد تا شخصیت بالایش را نشان بدهد.

این استاد علوم سیاسی در ادامه گفت: در محافل آمریکا این نگرانی به وجود آمده که ترامپ در 70 روزی که تا شروع به کار دولت جدید در کاخ سفید مانده‌، بخواهد با لج‌بازی اقدام‌های خرابکارانه‌ای انجام بدهد و شاید از این طریق کار را برای دولت بعدی دشوار کند. در این خصوص باید گفت، او هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد چرا که دوره‌اش رسما تمام شد. در ایالت متحده دموکراسی به معنی حاکمیت مطلق قانون جاری و ساری است. پس از اگر رئیس کل کشور هم خلاف قانون خطایی انجام بدهد،‌ با او برخورد خواهد شد.

او همچنین با اشاره به شکسته شدن میزان مشارکت در انتخابات 2020 تصریح کرد: مردم آمریکا از مسخره‌بازی‌های ترامپ خسته شدند. او رفتارهایی بسیار عجیب و هزینه‌ساز داشت که آمریکایی‌ها و مردم دنیا را خسته کرده بود.

وی توضیح داد:‌ رفتاری که ترامپ در قبال ویروس کرونا داشت واقعا نشان داد او حتی در شرایط حساس هم نمی‌داند که باید منطقی عمل کند. ترامپ در اولین روزهای شیوع این اپیدمی، آن را دروغ دانست و بعدا در اقدامی کاملا نژادپرستانه این مشکل را به گردن کشور چین انداخت. او حتی از کرونایی که در کشورش بیش از 200 هزار تن را به کام مرگ فرستاده هم استفاده تبلیغاتی کرد. به راه انداختن شوی تمسخیرآمیز مبتلا شدن ترامپ به کرونا، نمایش ترخیص از بیمارستان و حرکاتی که در بازگشت به کاخ سفید انجام داد، هرگز در شان جایگاه یک رئیس‌جمهور نبود.

او اظهار داشت:‌ ترامپ در ماجرای جرج فلوید و کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی با فشار زانوی پلیس،‌ نشان داد که جان آدم‌ها برایش ارزشی ندارد و به همین دلیل بارها معترضان به این ظلم و بی‌عدالتی آشکار را به اشکال مختلفی تهدید کرد.

پیروز مجتهدزاده در پایان گفت: رای مردم آمریکا به جو بایدن زیباترین جوابی بود که می‌شد به شخصی بی‌اخلاق با رفتارهای غیرانسانی به نام دونالد ترامپ داد.

چکیده گفت‌وگو با پیروز مجتهدزاده

-ملت آمریکا به بایدن رای بزرگ و بسیار ارزشمندی دادند

-حرکات ترامپ هرگز در شان یک رئیس‌جمهوری نبود

-ترامپ در ماجرای جرج فلوید نشان داد که جان آدم‌ها برایش ارزشی ندارد

- رای مردم آمریکا به جو بایدن زیباترین جوابی بود که می‌شد به رفتارهای دونالد ترامپ داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها