مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خبر داد:

کاهش 100 هزار نفری مسافران مترو

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: با اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی تعداد مسافران این شرکت حدود 100 هزار نفر کاهش یافت.

کاهش 100 هزار نفری مسافران مترو
کد خبر: 445672
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۲:۲۰:۱۷

اعتمادآنلاین| فرنوش نوبخت ، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: با اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی تعداد مسافران این شرکت حدود 100 هزار نفر کاهش یافت. تا قبل از کاهش فعالیت مترو میزان مسافران این ناوگان روزانه حدود 900 هزار نفر بود که این میزان اکنون به حدود 800 هزار نفر رسیده‌است.

وی افزود: از روز سه‌شنبه هفته گذشته طبق اعلام ستاد ملی کرونا بدلیل محدودیت‌های جدید کرونایی زمان فعالیت ناوگان شرکت مترو تهران نیز کاهش یافت.

وی افزود: با اجرای این طرح گرچه زمان اتمام فعالیت ناوگان مترو کاهش یافت اما زمان شلوغی مترو تهران افزایشی شد.

نوبخت ادامه داد: بدلیل تعطیلی واحدهای صنفی در ساعت 18 شاهد شلوغی واگن های مترو تا پایان فعالیت این ناوگان در ساعت 20 و 30 هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت 18 که زمان اتمام فعالیت واحدهای صنفی است و طبیعتا مردم کمتر از مترو استفاده می کنند حدود یک دقیقه سرفاصله حرکت قطارها را افزایش دادیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: هم اکنون چند روزی است از طرح کاهش فعالیت ناوگان مترو می‌گذرد و هر چه جلوتر می‌رویم اوضاع بهتر می شود و به نظر می‌رسد جمعیت در زمان شلوغی کاهش یافته‌است.

وی تصریح کرد: این محدودیت ها در راستای سلامت شهروندان صورت می‌گیرد و مردم هم باید از سفرهای غیرضروری در شهر خودداری کنند و این کاهش فعالیت ناوگان مترو به این معنا است که شرایط فعلی عادی نیست و مردم نیز باید همکاری داشته باشند.

نوبخت یادآور شد: ناوگان مترو تهران واگنی ندارد که بخواهد اضافه کند بنابراین در این زمینه شهروندان باید از تردد غیرضروری به ویژه در ساعات شلوغی شبکه مترو که اول صبح و ساعات عصرگاهی و شب است، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت یک ماهه برای فعالیت مشاغل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کاهش ساعت کاری خطوط حمل و نقل عمومی در پایتخت از سه‌شنبه 20 آبان ماه به مدت یک ماه اعمال شد.

بر این اساس، از روز سه‌شنبه 20 آبان ماه، اتمام ساعت کاری همه خطوط داخلی مترو ساعت 20.30 و خط مترو کرج و گلشهر تا ساعت 20 اعمال شد.

ناوگان مترو تهران و حومه در 7 خط و حدود 130 ایستگاه فعال است.

منبع: ایرنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها