کد خبر: 445735
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۵:۰۸:۲۸
| |

انتقاد رئیس سازمان ثبت اسناد از بی‌توجهی به سامانه شناسایی اموال محکومٌ علیه

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با وجود تدوین آئین‌نامه آن از سوی دولت و فراهم کردن زیرساخت‌های آن توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دستگاه‌های دولتی به این تکلیف قانونی عمل نمی‌کنند و بانک‌ها نیز تاکنون وظایف خود در این زمینه را انجام نداده‌اند.

انتقاد رئیس سازمان ثبت اسناد از بی‌توجهی به سامانه شناسایی اموال محکومٌ علیه
کد خبر: 445735
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۵:۰۸:۲۸

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با انتقاد از بی‌توجهی به سامانه شناسایی اموال محکومٌ علیهم گفت که دستگاه‌های دولتی به این تکلیف قانونی عمل نمی‌کنند و بانک‌ها نیز تاکنون وظایف خود در این زمینه را انجام نداده‌اند.

خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه برای ایجاد «سامانه شناسایی اموال محکومٌ علیهم»، گفت: با وجود تدوین آئین‌نامه آن از سوی دولت و فراهم کردن زیرساخت‌های آن توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دستگاه‌های دولتی به این تکلیف قانونی عمل نمی‌کنند و بانک‌ها نیز تاکنون وظایف خود در این زمینه را انجام نداده‌اند.

وی افزود: تسریع در راه‌اندازی‌ سامانه‌ها، نقش مهمی در اجرای احکام مدنی و مفاد اسناد رسمی دارد.

رئیس قوه قضاییه نیز در واکنش به این گزارش تأکید کرد: اگر در متن قانون الزام وجود دارد که بانک‌ها و بخش‌های مختلف باید این کار را انجام دهند، حتماً باید پیگیری شود تا قانون اجرا شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها