تجمع خودجوش کارگران هفت‌تپه و تاکید بر فسخ قرارداد واگذاری شرکت

درحالی‌که اخبار مربوط به شرکت هفت‌تپه، بخصوص در رسانه‌های اصولگرا و صداوسیما، همچنان حول محور حل‌وفصل مشکلات کارگران این شرکت چرخیده و هر روز خبر جدیدی از تحقق وعده‌ای دیگر در این باره مطرح می‌شود، بنا بر گفته کارگران، هنوز هیچ خبری از حل و فصل این مشکلات نیست.

تجمع خودجوش کارگران هفت‌تپه و تاکید بر فسخ قرارداد واگذاری شرکت
کد خبر: 447678
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۱۶:۰۵:۴۴

اعتمادآنلاین| در حالی که اخبار مربوط به شرکت هفت‌تپه، بخصوص در رسانه‌های اصولگرا و صداوسیما، همچنان حول محور حل و فصل مشکلات کارگران این شرکت چرخیده و هر روز خبر جدیدی از تحقق وعده‌ای دیگر در این باره مطرح می‌شود، بنا بر گفته کارگران، هنوز هیچ خبری از حل و فصل این مشکلات نیست.

در همین رابطه، صبح امروز، کارگران بخش‌های مختلف شرکت هفت‌تپه به صورت خودجوش در حین شیفت کاری خود دست به اعتراض زده و با در دست داشتن بنرهای اعتراضی بر لزوم توجه به مطالبات به حق و قانونی خود و همچنین خلع ید از مالکان کنونی شرکت تاکید کردند.

به گفته کارگران از آن جا که برخی از افراد منتسب به مالکان شرکت، فعالین کارگری را به عنوان صحنه‌گردان اعتراضات معرفی کرده و مدعی عدم اعتراضات کارگری بودند، این تجمع خودجوش، بدون حضور فعالین کارگری و با شرکت کارکنان شرکت به صورت خودجوش صورت گرفت.

یکی از فعالین کارگری: معوقه دوماهه حقوق کارگران به رویه ثابت شرکت تبدیل شده

در همین رابطه، یکی از فعالین کارگری شرکت هفت‌تپه با اشاره به این تجمع گفت: با توجه به این که، طی 5 ماه گذشته هیچ خبری از رسیدگی به پرونده اسدبیگی‌ها مطرح نشده، امیدواریم تا با توجه به ادعای قاضی پرونده، مبنی بر کشف ابعاد جدید دراین پرونده و انجام امور کارشناسی، شاهد رسیدگی سریع‌تر از سوی دستگاه قضائی باشیم.

معوقه دوماهه حقوق کارگران به رویه ثابت شرکت تبدیل شده

این فعال کارگری، تصریح کرد: متاسفانه، آقایان اسدبیگی همچنان به رویه پیشین خود عمل کرده و از انجام امور مربوط به مطالبات قانونی کارگران سر باز می‌زنند. به عنوان نمونه، حق بیمه کارگران از سوی شرکت، تنها تا تیرماه پرداخت شده و همچنان شاهد تعویق چندماهه آن هستیم.

وی افزود: همچنین، تعویق دوماهه حقوق کارگران، ظاهرا به یک رویه ثابت در شرکت تبدیل شده و آقایان بنایی برای کم کردن فاصله این پرداخت‌ها ندارند. در ابتدا که عنوان می‌کردند، یک ماه حقوق کارگران باید در اختیار شرکت بماند و اکنون، ظاهرا این مسئله به رویه جاری و دوماهه ثابت بدل شده است.

کارگران اخراجی، همچنان در بلاتکلیفی و خانه‌نشینی به سر می‌برند

وی ادامه داد: متاسفانه به رغم وعده وعیدهای داده شده از سوی نمایندگان مجلس، هنوز هیچ خبری مبنی بر بازگشت به کار 5تن از کارگران اخراجی به شرکت نیست و بسیاری از این همکاران ما، اعم از اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و سایر دوستان، همچنان در بلاتکلیفی و خانه‌نشینی، آن هم در این اوضاع و شرایط اقتصادی به سر می‌برند.

این فعال کارگری، یادآور شد: به عنوان مثال، رقم 56میلیاردتومان از مبالغ بلوکه شده شرکت از سوی دستگاه قضایی آزاد و به حساب شرکت واریز شده بود که متاسفانه، آمیلی، قائم مقام شرکت به شکل سرخود، اقدام به واریز این مبلغ به حساب سازمان خصوصی‌سازی به ازای پرداخت اقساط معوق چندساله شرکت کرد.

وی ادامه داد: با ورود نهادهای نظارتی، خوشبختانه بنا شده که این مبلغ، مجددا به حساب دستگاه قضائی عودت داده شود تا شاهد تعیین تکلیف آن باشیم. این پول‌ها، حق کارگرانی است که مدت‌ها از دریافت مطالبات کاملا به حق و قانونی‌شان به ستوه آمده‌اند.

این فعال کارگری، خاطرنشان کرد: از هئیت داوری، خواستار رسیدگی عاجل به این پرونده هستیم و امیدواریم تا به زودی شاهد خلع ید از این مالکان بی‌کفایت در شرکت هفت‌تپه باشیم.

هنوز خبری از تحقق وعده آقایان نیست

وی در پایان نیز گفت: در بحبوحه اعتراضات و اعتصابات کارگری، آقایان نماینده مجلس و نماینده ولی فقیه در استان آمده و با دادن وعده وعیدهایی خواستار بازگشت به کار کارگران شدند. ما به این قول عمل کردیم و این در حالی است که هنوز، هیچ خبری از عملی شدن قول این آقایان نیست.

منبع: امتداد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها