نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

نیروهای آمریکایی درصدد طولانی‌تر کردن بحران سوریه هستند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: برخی کشورها با تحمیل تحریم‌های یکجانبه علیه مردم سوریه، ممانعت از تلاشهای بین‌المللی برای بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری و نیز کارشکنی در فرآیند سیاسی، در صدد طولانی‌تر کردن بحران سوریه و تحمیل ارائه خود بر مردم آن هستند.

نیروهای آمریکایی درصدد طولانی‌تر کردن بحران سوریه هستند
کد خبر: 448043
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۱:۳۳:۲۳

اعتمادآنلاین| مجید تخت روانچی در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت درباره سوریه ادامه داد: این اقدام غیرقانونی و غیرانسانی بوده و محکوم به شکست است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران افزود: در حالی که مردم سوریه شدیداً تحت فشارهای ناشی از درگیری و گسترش کرونا در این کشور قرار دارند، اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا موجب افزایش رنج سوری‌ها می‌شود و ما آن را قویاً محکوم می‌کنیم.

وی ضمن استقبال از تلاش های جاری، از جمله اقدامات سازمان ملل برای حل سیاسی این بحران و نیز اشاره به تلاش های ایران جهت کمک به حل سیاسی بحران سوریه، گفت به موازات این روند باید حمایت های لازم از بازسازی سوریه و نیز بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری نیز به عمل آید.

روانچی همچنین بر لزوم احترام کامل به حاکمیت سوریه تأکید کرد و خواستار خروج کلیه نیروهای خارجی که بدون مجوز رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، شد و در این راستا گفت نیروهای آمریکائی با اشغال بخش‌هایی از سوریه، تحت پوشش مبارزه با تروریست، از برخی گروه های تروریستی نظیر جبهه النصره (تحریرالشام) حمایت می کنند و مشغول غارت نفت و ثروت مردم سوریه هستند.

وی با محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل به سوریه و غیرقانونی خواندن اشغال جولان سوریه توسط این رژیم، سفر تحریک‌آمیز اخیر وزیر خارجه آمریکا به جولان اشغالی سوریه را اقدامی در جهت مشروعیت بخشیدن به انضمام آن به اسرائیل دانست و تأکید کرد جولان بخشی از سوریه بوده و خواهد بود.

نماینده دائم کشورمان ضمن تأکید بر لزوم مبارزه مستمر با تروریست ها در سوریه تا از بین بردن ریشه تهدید آنها، گفت باید با هرگونه تلاش های تجزیه‌طلبانه در این کشور نیز مخالفت گردد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها