«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فوتبال زنان و جایگاه آن برای فدراسیون فوتبال + فیلم

در اتفاقی بی‌سابقه در لیگ برتر فوتبال زنان، به دلیل مجهز نبودن رختکن ورزشگاه به سیستم گرمایشی، بازیکنان حاضر در بازی بین 2 نیمه در داخل آمبولانس استراحت کردند.

فوتبال زنان و جایگاه آن برای فدراسیون فوتبال + فیلم
کد خبر: 448524
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی- در اتفاقی بی‌سابقه در لیگ برتر فوتبال زنان، به دلیل مجهز نبودن رختکن ورزشگاه به سیستم گرمایشی، بازیکنان حاضر در بازی بین 2 نیمه در داخل آمبولانس استراحت کردند.

این اتفاق درست در روزهایی رخ داد که مدیران فوتبال ایران مشغول تایید اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال بودند. اساسنامه‌ای که به قول آنها، مترقی است. اساسنامه‌ای که به قول مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، سند محکمی خواهد شد تا به رشد و توسعه فوتبال کشور کمک کند. اما آیا باید به این اساسنامه جدید و بندهای آن امیدوار بود؟

اساسنامه‌ای که با رأی اهالی فوتبال تایید می‌شود تا چراغ راهی برای فوتبال ایران باشد آیا می‌تواند مشکلات فوتبال و فوتسال ایران را برطرف کند؟ شاید جواب دادن به این سوال کمی سخت باشد و برای رسیدن به پاسخ باید کمی صبر کرد؛ اما تجربه گذشته فدراسیون فوتبال نشان داده که چندان نمی‌توان به آینده امیدوار بود.

لیلا صوفی‌زاده، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، بعد از تصویب اساسنامه فدراسیون، آینده را برای این فدراسیون روشن توصیف کرده و گفته: «مساله‌ای که باید مد نظر قرار دهیم تعداد زنان در مجمع سال‌های آینده خواهد بود. با توجه به اینکه 2 نفر از سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال ما، کاپیتان‌های آنها، یک داور بین‌المللی زن و مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی فعالیت دارند به عنوان اعضای جدید مجمع فدراسیون فوتبال امکان حضور خواهند داشت.»

صحبت‌های صوفی‌زاده نشان می‌دهد زنان فوتبال ایران در زمان درست تصمیم درست را گرفته‌اند و به فوتبال ایران کمک کرده‌اند، اما آیا فدراسیون فوتبال به فوتبال زنان و جایگاه آن هم توجه کافی کرده‌اند؟

فدراسیون فوتبال به غیر از فوتبال مردان و تیم ملی آن، زیرمجموعه‌های دیگری هم دارد، زیرمجموعه‌هایی که به امان خدا رها شده‌اند و تنها به هنگام نیاز، مورد عنایت فدراسیون قرار می‌گیرند؛ فوتبال و فوتسال زنان بخشی از آن زیرمجموعه‌ها هستند. زنانی که در غیاب امکانات قهرمان آسیا می‌شوند، ولی بعد از گذشت چند سال هنوز پاداش قهرمانی خود را دریافت نکرده‌اند؛ اما همین فدراسیون برای پیروزی تیم ملی فوتبال مردان برابر یمن و دیگر تیم‌های ناشناخته، خیلی سریع پاداش‌های ارزی به بازیکنان می‌دهد.

هرچند اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال امروز با رأی اهالی فوتبال و فوتسال زنان به تصویب رسید، اما سهم زنان ایران از این اساسنامه چیست؟ فوتبال و فوتسال زنان ایران چه جایگاهی در فدراسیون فوتبال ایران دارد؟ فیلمی که در ادامه مشاهده می‌کنید به درستی پاسخ این پرسش‌ها را می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها