کد خبر: 448839
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ۰۸:۰۵:۳۴
| |

یک وکیل پایه یک دادگستری:

طرح «ساماندهی اتباع خارجی»، ضد رونق تولید است / این کار، نقض پروتکل‌های پناهندگی و مهاجرت است

طرحی تحت عنوان «ساماندهی اتباع غیر مجاز خارجی» به مجلس ارائه شده تا قانون شود.

طرح «ساماندهی اتباع خارجی»، ضد رونق تولید است / این کار، نقض پروتکل‌های پناهندگی و مهاجرت است
کد خبر: 448839
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ۰۸:۰۵:۳۴

اعتمادآنلاین| حسین عسکری راد، وکیل پایه یک دادگستری در یادداشتی اختصاصی برای اعتمادآنلاین به بررسی طرح جدید مجلس برای ساماندهی اتباع غیرمجاز خارجی پرداخت و نوشت: گویا طرحی تحت عنوان «ساماندهی اتباع غیر مجاز خارجی» گوئیا به مجلس ارائه شده تا قانون شود و ناگفته پیداست که هدف غایی طرح، اتباع مظلوم و بی پناه کشور همسایه، افغانستان است اما افاغنه در ایران چه می‌کنند؟

زیباترین برج ها را افاغنه ساخته اند در حالیکه خود در پستوهای نمور و زیرزمین های تاریک اقامت جستند.
زیباترین باغات میوه ومزارع پرمحصول کشاورزی با دستان پینه بسته افاغنه آباد شده در حالیکه خود در اتاقک ها و الونک های برهوت سکنی کرده اند.


بهترین محصولات لبنی وگوشتی از لوکس ترین دامداری ها توسط مردان زحمتکش افغان استحصال شده در حالیکه انان در اتاقک های بدون امکانات با بوهای متعفن دامداریها خو گرفته و زمان و مکان و ساعت کار برایشان مفهوم جدی ندارد.


هرجا هر کار یدی وتوانفرسا که هیچکس توان انجام انرا ندارد باشد،کارفرما از سر استیصال بدنبال کارگر افغانیست تا مطلوب خود را انجام دهد.


در قالب گروههای خودجوش شبه نظامی تحت عناوین مختلف در جبهه هایی که ایران دفاع میکرد،دوش بدوش ایرانیان علیه خصم جنگیدند و خم به ابرو نیاورده اند.


بسیاری از ایشان با تشکیل خانواده ایرانی و تغیر نسل عملا ایران را در نجات از پیر سالی نیز همراهی می‌کنند.


صرف نظر از نامهربانی هایی که برخی کارفرمایان نسبت بدیشان روا داشته اند، افاغنه دیگر بخشی از فرهنگ و جمعیت ایران شده اند که با حداقل امکانات، بیشترین کمک را به تولید و اقتصاد مملکت ما می نمایند.


افاغنه پس از بازگشت به موطن خود بسیاری از برنامه های تلویزیونی ایران را تماشا و اخبار ایران را با علاقمندی تعقیب میکنند گویی خود را ایرانی میدانند چرا که ایران بخش مهمی از هویت شخصی وخاطرات فردی ایشانرا تشکیل می‌دهد.


قطعا از کشورهای اروپایی یا مرفه کسی برای کارگری به ایران به پناه نمی آید بلکه از ظلم استعمارگران جدید و تروریست های رنگارنگ که مانع توسعه افغانستان هستند، افغان ها در انتخاب بین جان و نان، نان را برگزیده و به ایران زمین پناه آورده اند و الحق در چهل پنجاه سال گذشته یاریگر نیروی انسانی بخش اقتصاد ایران بوده اند.


در برخی موارد ما نیز میزبانان چندان خوبی نبوده ایم که فعلا جای طرح آن در این مقال نیست.


طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز خارجی بجز آنکه برخلاف موازین بین المللی حقوق انسانی و پروتکل های پناهندگی و مهاجرت می باشد از نظر اقتصاد ملی، طرحی کاملا ضد رونق تولید محسوب می‌شود و در صورت اجرا، نابسامانی اقتصادی و تولیدی توام با خطر ورشکستگی های گسترده و یا حداقل گرانتر شدن محصولات و غیر اقتصادی شدن برخی فعالیت ها خواهد شد.


امید است نمایندگان محترم مجلس قبل از انکه این طرح در صحن علنی مطرح شود، اماری از بخش کشاورزی، ساختمان سازی و دامداری استخراج نموده و اثار نبود کارگران افغان در این بخش ها را بررسی کارشناسی و اماری نمایند تا خود در مورد عواقب آن مناسبتر تدبیر کنند.


ساماندهی میتواندبجای این طرح خطرناک، بستر حضور قانونمند انان را در مملکت فراهم نماید تا به تولید و اقتصاد رونق بیشتر بخشیده شود. باید تولید کننده بود تا عمق این معانی مکشوف گردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها