کد خبر: 450823
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

صحیح نبود مجلسی‌ها برای ورود به موضوع هسته‌ای از ترور شهید فخری‌زاده استفاده کنند / مجلس دست دولت را در پوست گردو ‌گذاشت

حسین کنعانی‌مقدم گفت‌: لازم است در همه امور مهم هماهنگی بین ارکان نظام برقرار باشد تا از این طریق احتمال خطا به کمترین حالت ممکن خود برسد. در واقع اصلاً صحیح نبود که مجلسی‌ها برای ورود به موضوع هسته‌ای از ترور شهید مظلوم فخری‌زاه استفاده کنند.

صحیح نبود مجلسی‌ها برای ورود به موضوع هسته‌ای از ترور شهید فخری‌زاده استفاده کنند / مجلس دست دولت را در پوست گردو ‌گذاشت
کد خبر: 450823
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ورود پرسروصدای مجلس یازدهم به ماجرای توافق هسته‌ای، تصویب قانونی در این زمینه و همچنین تایید سریع آن از سوی شورای نگهبان حرف و حدیث‌ها درباره فضای تجادلی در نظام مدیریتی کشور را به اوج رسانده است. عده‌ای نگران‌اند که اختلافات فعلی موجب افزایش یأس و ناامیدی در افکار عمومی شود و همچنین دسته‌ای هم که در این سال‌ها از هر بهانه‌ای برای نشان دادن وابستگی دولت به غرب بهره می‌برند با دفاع از مصوبه جنجالی مجلس این حرکت را نشانه‌ای از تلاش برای استقلال نظام و کشور می‌دانند.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: در ساختار سیاسی و مدیریتی کشور هر نهاد و فردی مسئولیت مشخصی دارد و لازم است همه دستگاه‌ها در حد و حدود خود فعالیت کنند تا خللی در امور ایجاد نشود. در خصوص پرونده‌ هسته‌ای که بسیار مهم است و بر همه امور کشور و به ‌خصوص بر شرایط مردم تاثیر دارد، قطعاً همه قوا باید همه توان‌شان را برای مدیریت هرچه بهتر این موضوع به کار گیرند.

دبیر کل حزب سبز در ادامه سخنانش گفت: به همین دلیل باید از اتفاقی که در چند روز گذشته رخ داد ابراز تاسف کرد! ای کاش نمایندگان که فقط نظر خود را برای نگارش این قانون لحاظ کردند جلسه‌ای با قوای دیگر و همچنین شورای عالی امنیت ملی می‌گذاشتند تا با بررسی دقیق شرایط و تشخیص تبعات مثبت و منفی این قانون، از حرف و حدیث‌های این چند روز جلوگیری می‌کردند و جامعه را نسبت به این پرونده مهم نگران نمی‌کردند.

او توضیح داد: اساساً لازم است در همه امور مهم هماهنگی بین ارکان نظام برقرار باشد تا از این طریق احتمال خطا به کمترین حالت ممکن خود برسد. در واقع اصلاً صحیح نبود که مجلسی‌ها برای ورود به این موضوع از ترور شهید مظلوم فخری‌زاه استفاده کنند. به نظر من مجلس باید برای بهبود اوضاع کشور و ترمیم فضای دیپلماسی با هدف برطرف شدن مصائب اقتصادی بهتر عمل می‌کرد و دست دولت را در پوست گردو نمی‌گذاشت. اصولاً در این شرایط فشار آوردن بر دولت به جز ضرر هیچ دستاورد دیگری ندارد.

حسین کنعانی‌مقدم در پایان گفت: مجلسی‌ها وظیفه نمایندگی‌شان را در چارچوب قانون پیگیری کنند تا مردم در این شرایط دشوار تصور نکنند مسئولان به جای تلاش برای خدمت و رفع موانع درگیر دعوای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هستند.

چکیده گفت‌وگو با حسین کنعانی‌مقدم

-همه دستگاه‌ها در حد و حدود خود فعالیت کنند

-ای کاش نمایندگان برای تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» با قوای دیگر و شورای عالی امنیت ملی جلسه می‌گذاشتند

-فشار آوردن به دولت در شرایط کنونی هیچ دستاوردی به جز ضرر ندارد

-مجلسی‌ها وظیفه نمایندگی‌شان را در چارچوب قانون پیگیری کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها