کد خبر: 451438
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

یوسف مولایی، کارشناس حقوق بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

گره‌های بین‌المللی با سامان دادن به سیاست‌های داخلی باز می‌شود

یوسف مولایی گفت: گره‌های بین‌المللی با سامان دادن به سیاست‌های داخلی باز می‌شود پس هر کاری که لازم است باید انجام گیرد تا قدرت نرم در داخل تقویت شود. هر چقدر که در داخل مشکلات‌مان کمتر شود و به اشتراک نظر برسیم، به همان میزان مسائل بین‌المللی‌مان حل خواهد شد.

گره‌های بین‌المللی با سامان دادن به سیاست‌های داخلی باز می‌شود
کد خبر: 451438
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فضای نظام مدیریتی در داخل کشور در چند ماه اخیر و با توجه به رویکرد مجلس نسبت به دولت با جدل و تلاش برای رویارویی‌ای همه‌جانبه مواجه شده است. این روند هزینه‌ساز به‌ طور کاملاً ملموسی مانع از برداشتن موانعی می‌شود که امکان حل مساله‌ها و در نتیجه رسیدن به توسعه و آرامش را سلب می‌کند.

یوسف مولایی، کارشناس حقوق بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: گره‌های بین‌المللی با سامان دادن به سیاست‌های داخلی باز می‌شود پس هر کاری که لازم است باید انجام گیرد تا قدرت نرم در داخل تقویت شود. در واقع شرایط بیرونی کشورها تابع وضعیت داخل است؛ یعنی هر چقدر که در داخل مشکلات‌مان کمتر شود و به اشتراک نظر برسیم، به همان میزان مسائل بین‌المللی‌مان حل خواهد شد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: در حقیقت برای اینکه بتوانیم از فضایی که به واسطه کاخ‌ سفیدنشین شدن جو بایدن به وجود خواهد آمد بهره ببریم لازم است که در داخل اراده‌ای قوی برای برداشتن موانع شکل گیرد. در نتیجه می‌توان گفت باید انسجام در بین دستگاه‌ها به وجود بیاید تا از این طریق همه در قالب «ملت» سعی‌مان را برای ترمیم فضای کدر فعلی به ‌کار بگیریم. به همین دلیل باید مراقب باشیم تا از اختلافات و تنازع‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

او توضیح داد: با این حال متاسفانه شاهد رویارویی نهادهای مختلف هستیم که این روند آشکارا منافع ملی و مصالح عمومی را به خطر می‌اندازد. متاسفانه برای عده‌ای که کم هم نیستند، منفعت شخصی و جریانی نسبت به مصلحت کشور در اولویت است و دقیقاً به همین دلیل برایشان اصلاً اهمیتی ندارد که کارهایشان به چه میزان برای کشور و البته برای مردم خسارت‌ به‌ بار می‌آورد.

یوسف مولایی در پایان گفت: شاید این سوال پیش بیاید که این هزینه‌سازی‌ها چطور باید مدیریت شوند که در پاسخ باید گفت،‌ متاسفانه مشکلات اساسی و ساختاری شده‌اند و این‌طور نیست که از اشخاص و ارگان‌‌ها توقع حل مساله داشته باشیم. لازم است زمینه برای منطق‌گرایی و واقع‌بینی فراهم شود تا بتوانیم فضای جامعه را به سمت اصلاح هدایت کنیم. در واقع باید در نظر گرفت که‌ خودخواهی و کج‌سلیقگی آفت پیشرفت و توسعه است.

چکیده گفت‌وگو با یوسف مولایی

-شرایط بیرونی کشورها تابع وضعیت داخل است

-لازم است اراده‌ای قوی برای برداشتن موانع شکل گیرد

-برای عده‌ای منفعت شخصی و جریانی نسبت به مصلحت کشور در اولویت است

-مشکلات اساسی و ساختاری شده‌اند

-خودخواهی و کج‌سلیقگی آفت پیشرفت و توسعه است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها