کد خبر: 452284
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۴:۰۵:۴۷
| |

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نمایندگان فکر نکنند از رئیس‌جمهوری با 24میلیون رای برتر هستند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: افرادی که دل در گرو خدمت به مردم ندارند حنای آن‌ها رنگی نخواهد داشت. نماینده‌ای که در شهر خود با 20 درصد رأی مردم انتخاب شده است یا در تهران با 2 درصد رأی مردم منتخب شده باید جایگاه خود را بداند و فکر نکند برتر از رئیس‌جمهور 24 میلیونی است.

نمایندگان فکر نکنند از رئیس‌جمهوری با 24میلیون رای برتر هستند
کد خبر: 452284
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۴:۰۵:۴۷

اعتمادآنلاین| فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: افرادی که دل در گرو خدمت به مردم ندارند حنای آن‌ها رنگی نخواهد داشت. نماینده‌ای که در شهر خود با 20 درصد رأی مردم انتخاب شده است یا در تهران با 2 درصد رأی مردم منتخب شده باید جایگاه خود را بداند و فکر نکند برتر از رئیس جمهور 24 میلیونی است.

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که توسط مجلس یازدهم به تصویب رسید، گفت: با توجه به سابقه طولانی که در قامت نمایندگی دارم باید عرض کنم طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، باید عنوان طرح با محتوای آن یکی باشد، در طرحی که نمایندگان مجلس یازدهم تنظیم و تصویب رسانده‌اند، مقصودشان این است که دست دولت را در پوست گردو قرار دهند و دولت را از مذاکره با 1+4 در اثر ضرب‌الاجلی که قائل شدند محروم کنند. رفع تحریم‌ها، آرزوی دیرینه همه مردم ایران است.

او ادامه داد: این ضرب‌الاجل دو ماهه در شرایط عادی کشور حداقل نیاز به 4 ماه زمان دارد، چه برسد به یک حرکت بین‌المللی در شورای امنیت و در سطح چهار کشور اروپایی. مجلس با این مصوبه و خروج از پروتکل‌ الحاقی، کتبا زمینه خروج NPT را به وجود می‌آورد. چند روز پیش خطبه 146 نهج البلاغه امیرالمومنین را می‌خواندم، در زمان حیات امیرالمومنین، خلیفه دوم برای کشورگشایی نزد ایشان آمد و با امیرالمومنین مشورت کرد که می‌خواهد به ایران حمله و ایرانی‌ها را مسلمان کند و بنا دارد فرماندهی لشکر را به عهده بگیرد، حضرت فرمودند خیر، خودت فرماندهی لشکر را به عهده نگیر، تو مانند نخ تسبیح می‌مانی که اگر نخ تسبیح کنده شود همه مهره‌ها پراکنده خواهند شد و اگر تو در جنگ کشته شوی اسلام و مسلمین متفرق می‌شوند و زمانی که در مدینه نباشی ممکن است مخالفان داخلی سر به شورش بردارند و بگویند خلیفه نیست پس ما حمله کنیم.

او ادامه داد: این خطبه 146 نهج‌البلاغه امیرالمومنین است که ما حداقل قبول داریم. حال سوال از مجلس و رئیس مجلس این است که در امر به این مهمی چرا با رئیس جمهور مشورت نکردید؟ از دید ما شیعیان امیرالمومنین خلیفه اول است، برای منافع ملی کشور، خلیفه دوم تکبر نمی‌کرد و با امیرالمومنین مشورت داشت، ایشان هم با کمال صراحت و صداقت راهنمایی لازم را می‌کردند تا جامعه اسلامی متضرر نشود.

نماینده سابق مجلس مطرح کرد: کسی نیست که به مجلس بگوید در امر به این مهمی و پروتکل الحاقی و خروج از NPT چرا با شورای امنیت ملی و رئیس جمهور که رئیس شورای عالی امنیت ملی است با وزیر امور خارجه‌ای که قرار است مذاکرات را انجام دهد مشورت نکردید؟ در صدر اسلام بین امیرالمومنین و خلفا هماهنگی‌هایی وجود داشت و خلفای امر با حضرت امیر مشورت می‌کردند تا راه بهتری پیدا کنند حال به هر جهت مصوبه‌ای تشکیل شده و این مصوبه منجر شده که نتانیاهو به مناسبت این مصوبه به ترامپ تبریک بگوید. این مصوبه خوشحالی دشمنان ایران را فراهم کرد. آنها الان قند در دل‌شان آب می‌شود. نمایندگان چه عجله‌ای دارند؟ بگذارند دولت جدید مستقر شود و بعد از آن تصمیم بگیرند. مصوبه مجلس در جهت به انزوا کشاندن کشور است و اصلا به مصلحت کشور نیست.

او گفت: رئیس جمهور 24 میلیون رأی آورده آن وقت یک نماینده در حوزه انتخابیه خود 2 و 5 درصد رأی آورده است! شما می‌دانید این دور مجلس کمترین رأی را آورد؟ نمایندگان بگویند چرا کارهایی انجام می‌دهند که همین ذره‌ای از آبرو و حیثیتی که مردم برای نمایندگان قائل هستند زیر سوال برود، شرایط مانند 30 سال قبل نیست که هر کاری کنید مردم مطلع نشوند، امروز مردم مطلعند و موضع می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: افرادی که دل در گرو خدمت به مردم ندارند حنای آن‌ها رنگی نخواهد داشت. نماینده‌ای که در شهر خود با 20 درصد رأی مردم انتخاب شده است یا در تهران با 2 درصد رأی مردم منتخب شده باید جایگاه خود را بداند و فکر نکند که او برتر از رئیس جمهور 24 میلیونی است، رئیس‌جمهوری که 24 میلیون رأی آورده تا روز آخر نماینده این مردم است، خطاب به نمایندگان می‌گویم ‌که اجازه دهید کار روش و مسیر خودش را بپیماید و بیش از این دولت را اذیت و آزار ندهید.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها