کد خبر: 452774
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۹:۵۶:۰۰
| |

آیا از نام آیت‌الله سیستانی برای بازداشت روح‌الله زم استفاده شده بود؟+ بیانیه

پس از انتشار ادعای سوء استفاده از نام آقای سیستانی برای کشاندن روح‌الله زم به عراق، از مقام‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی خواسته شد توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند.

آیا از نام آیت‌الله سیستانی برای بازداشت روح‌الله زم استفاده شده بود؟+ بیانیه
کد خبر: 452774
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۹:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی نشر گسترده شایعاتی در فضای مجازی که روح الله زم با نامه ای که نام و مهر دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی را داشته به عراق دعوت شده است، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف به پرسش یکی از مومنین در این خصوص پاسخ داد.

به گزارش شفقنا، متن پاسخ دفتر مرجعیت عالی شیعیان که در اختیار شفقنا قرار گرفته، به این شرح است:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

بارها اعلام نمودیم که دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق و نقشی در دستگیری ایشان نداشته است.

و پس از انتشار ادعای سوء استفاده از نام آقای سیستانی برای کشاندن ایشان به عراق، در تماس با مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، از آنان خواسته شد توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند، و بر این درخواست مکررا تاکید شد، و در تاریخ 30 مهر 1399 آقای شهرستانی نماینده آقای سیستانی و رئیس دفترشان در قم - طبق دستور ایشان - با آقای رئیسی ریاست قوه قضائیه ملاقات و موضوع را پیگیری نمودند.

در نهایت: مقامات ذیربط به صورت رسمی به ایشان و سپس در تاریخ 30 آبان 1399 به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوء استفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می شود. و بنابر آن زمینه دخالت مرحعیت در امر محاکمه و مجازات ایشان را منتفی دانستند.

منبع: شفقنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها