کد خبر: 452775
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

امین‌زاده: رهبری خیلی شفاف درباره رفع تحریم صحبت کردند

الهام امین زاده، معاون حقوقی سابق ریاست جمهوری در تشریح سخنان رهبری به فراز گفت:«صحبت های رهبری خیلی شفاف بودند و ایشان تاکید بر رفع تحریم ها داشتند و فرمودند اگر راهی باشد یک ساعت هم جایز نیست که وقت تلف کنیم.»

امین‌زاده: رهبری خیلی شفاف درباره رفع تحریم صحبت کردند
کد خبر: 452775
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در آستانه سالگرد شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس جمعی از برگزارکنندگان مراسم سالگرد شهدای مقاومت و خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

مقام رهبری در این دیدار با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب گفت:«البته نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال 95 که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد.»

رهبری خطاب همچنین به مسئولان گفتند:«اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است.» ایشان خاطرنشان کردند:«من از مسئولین کشور حمایت می‌کنم به شرطی که به اهداف ملت پایبند باشند.»

الهام امین زاده، معاون حقوقی سابق ریاست جمهوری در تشریح سخنان رهبری به فراز گفت:«صحبت های رهبری خیلی شفاف بودند و ایشان تاکید بر رفع تحریم ها داشتند و فرمودند اگر راهی باشد یک ساعت هم جایز نیست که وقت تلف کنیم. ایشان فرمودند در دومحور باید تلاش ها ادامه پیدا کند. یک اینکه اگر تحریم ها قابل برداشته شدن نباشد، قابل خنثی شدن است و دوم اینکه برای رفع تحریم ها نیز نباید اعتماد بیش از حد کرد.»

امین زاده با بیان اینکه رهبری «به بی اعتمادی ها به کشورهای اروپایی هم تاکید کردند» افزود:«رهبری همچنین با اشاره به رفع تحریم ها تاکید داشتند که باید «عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد.»

الهام امین زاده همچنین اضافه کرد:«هرجند با این شرط و شروط کشورهای غربی مذاکره مجدد را بعید می دانم. ما داخل توافقات هستیم و دولت باید راهی پیدا کند تا توافقات بین المللی را حفظ کند و باید دید در روزهای آینده و دولت بایدن چه چیزی در انتظار است.»

با روی کارآمدن بایدن نگاه ها به دو کشور ایران و آمریکا برای مذاکره دوخته شده است. هرچند بایدن پیش از انتخابات گفته بود که به برجام باز می گردد اما حالا مواضع دولت او نشان از مذاکره ای فراتر از برجام دارد. مذاکره ای که باید دید مانند سال 92 تکرار می شود یا ایران تنها برای بازگشت به برجام مذاکره خواهد کرد.

منبع: فراز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها