محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا:

مجلس به جای قانون، چماق تصویب می‌کند

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: برخی‌ها سرخوش هستند که فردا روزی رئیس سازمان انرژی اتمی را به 25 سال زندان محکوم کنند و وقتی مجلس به جای قانون، چماق تصویب می‌کند دیگر چه انتظاری می‌توان داشت.

مجلس به جای قانون، چماق تصویب می‌کند
کد خبر: 453842
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۴:۵۰:۳۶

اعتمادآنلاین| محمد مهاجری با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص قانون اساسی گفت: مطلبی که آقای روحانی در خصوص قانون اساسی مطرح کرده است جدید نیست و تقریبا از سال 94 موضوع رفراندوم مطرح شده و هیچ کسی به اندازه آقای روحانی به سوراخ سنبه‌های سیاست در ایران آشنا نیست.


محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا با اشاره به سخنان علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آقای صالحی پس از تصویب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» دارای انگیزه برای صحبت کردن شده است.

وی افزود: عقلانیت کافی در مصوبه اخیر مجلس دیده نمی شود ضمن اینکه ظاهر تشریفات قانونی در آن رعایت نشده است.

مهاجری ادامه داد: معمولا در تصویب اینگونه طرح‌ها از وزارت خارجه دعوت می‌کنند اما در جلسات نهایی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشته وزارت امورخارجه را سرکار گذاشتند و گفتند جلسه است، بعد ساعت جلسه را تغییر دادند و دیگر به وزارت امور خارجه اطلاع ندادند.

مهاجری گفت: اصلا مصوبه‌ای به نام مصوبه شورای عالی امنیت ملی وجود ندارد، چیزی که اعلام‌شده از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده که وظیفه آن نامه‌نگاری است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد آقای صالحی و آقای ظریف از این موضوع نگران هستند. حرف آقای صالحی درخصوص هزینه ساخت سانتریفیوژها ممکن است گفتن آن در رسانه‌ها خوب نباشد اما به نظر من گوش هیچ کس به این حرف‌ها بدهکار نیست.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: برخی‌ها سرخوش هستند که فردا روزی آقای صالحی را به 25 سال زندان محکوم کنند و وقتی مجلس به جای قانون، چماق تصویب می‌کند دیگر چه انتظاری می توان داشت.

محمد مهاجری با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درخصوص قانون اساسی گفت: مطلبی که آقای روحانی درخصوص قانون اساسی مطرح کرده است جدید نیست و تقریبا از سال 94 موضوع رفراندوم مطرح شده و هیچ کسی به اندازه آقای روحانی به سوراخ‌سنبه‌های سیاست در ایران آشنا نیست.

وی ادامه داد: رئیس جمهور می داند که این حرف عملیاتی نخواهد شد اما ایشان این موضوع را به عنوان قلقلک ذهن نخبگان و افکار عمومی مطرح میکند که مردم یادشان نرود که چیزی هم در قانون اساسی به نام رفراندوم وجود دارد.

مهاجری افزود: برخی از سیاسیون به شدت دنبال این هستند که اصل 113 و اصل رفراندوم قانون اساسی را در پستوها قایم کنند که کسی نبیند. آقای روحانی این نکته را که مطرح می کند می داند که قابلیت عملیاتی و اجرایی شدن ندارد و اگر قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، در دولت خود آقای روحانی تحقق نمی یابد.

فعال رسانه‌ای اصولگرا تاکید کرد: رئیس جمهور دنبال فضایی است که یک مقداری افکار عمومی را متوجهِ این دو اصل کند که به نظرم کار خوبی است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور نفر دوم کشور است و اگر ما بیاییم جایگاه و مقام نفر دوم را خیلی تنزل بدهیم به رهبری جفا می کنیم.

وی ادامه داد: یعنی بسیاری از کارهایی که براساس قانون اساسی بر دوش رئیس‌جمهور است وقتی اجازه نمی‌دهیم که انجام شود مسئولیت متوجه رهبری می شود. کسانی که نمی فهمند یا تعمد دارند که من در حالت تساهل‌گرایانه می گویم نمی فهمند اما واقع بینانه‌اش این است که می فهمند و می خواهند رهبری را تضعیف کنند.

محمد مهاجری تاکید کرد: وقتی شما شان و جایگاه رئیس جمهور که هر کسی می خواهد باشد‌ هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی نژاد حسن روحانی و یا بعدا که قرار است با مصوبه مجلس محمدباقر قالیباف باشد را تنزل می دهید، جفا به رهبری است. کاری که رئیس جمهور باید انجام بدهد و نمی گذارید که انجام بدهد خود به خود به مقام مافوق ارجاع می شود.

وی ادامه داد: باید این موضوع حل شود و رفراندوم به رسمیت شناخته شود و هیچ اتفاقی نمی افتد، نترسید. همان 98/2 درصدی که به جمهوری اسلامی ایران رای دادند در رفراندوم‌ها بر خلاف آن رای نخواهند داد. خیلی کم شود 10 درصد کم می شود. یعنی مردم عالمانه به جمهوری اسلامی معتقد هستند به هر استدلالی و افرادی که از رفراندوم می ترسند در واقع از موقعیت و جایگاه خودشان می ترسند.

فعال رسانه‌ای اصولگرادر پایان گفت: نظام سیاسی کشور باید منافع شخصی را برای منافع بزرگتر قربانی کند تا حکمرانی خوب در کشور صورت گیرد.

منبع: مدآرا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها