کد خبر: 454053
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

استفاده از ظروف یک‌بارمصرف در اتحادیه اروپا ممنوع شد

همزمان با آغاز سال 2021 فروش ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف در اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود. شرکت آمازون اعلام کرد در همین راستا از 21 دسامبر سفارش و فروش انواع مختلف تولیدات پلاستیکی یک‌بارمصرف را به کشورهایی که این قانون را اجرا می‌کنند متوقف کرده است.

استفاده از ظروف یک‌بارمصرف در اتحادیه اروپا ممنوع شد
کد خبر: 454053
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با آغاز سال 2021 فروش ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف در اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، شرکت آمازون اعلام کرد در همین راستا از 21 دسامبر سفارش و فروش انواع مختلف تولیدات پلاستیکی یک‌بارمصرف را به کشورهایی که این قانون را اجرا می‌کنند متوقف کرده است.

بر اساس بیانیه این شرکت، فروش ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی از این پس به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا و ترکیه متوقف شده است.

چین نیز با آغاز سال 2021 استفاده از ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف و کیسه‌های پلاستیکی را که قابلیت بازگشت سریع به طبیعت را ندارند ممنوع اعلام کرده است.

بریتانیا علاوه بر این، مصرف آبنبات‌های چوبی (پلاستیکی)، قاشق هم زدن چای و قهوه و گوش‌پاک‌کن را هم از اکتبر گذشته ممنوع اعلام کرده بود.

از سویی کانادا قانون ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف را از پایان سال 2021 اجرا خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، امروز پلاستیک به یک معضل جهانی تبدیل شده است به طوری که در عمیق‌ترین نقطه جهان در گودال ماریانا تا قله کوه اورست و در میان یخ‌های قطب شمال بقایایی از پلاستیک دیده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها