کد خبر: 454363
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۰۸:۳۷:۴۲
| |

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:

سازماندهی نیروهای انقلاب فراتر از موضوع انتخابات 1400 است / با حدادعادل و ذوالقدر 7 نشست داشتیم و امیدواریم در جمع ما باشند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: در مجموع ما درصدد سازماندهی نیروهای انقلاب اسلامی هستیم که فراتر از موضوع انتخابات 1400 است و تلاش ما برای شکل گیری این هیأت عالی با همین هدف دنبال می شود تا انشاءالله مکانیزمی ماندگار برای سایر ادوار انتخابات آینده باشد.

سازماندهی نیروهای انقلاب فراتر از موضوع انتخابات 1400 است / با حدادعادل و ذوالقدر 7 نشست داشتیم و امیدواریم در جمع ما باشند
کد خبر: 454363
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۰۸:۳۷:۴۲

اعتمادآنلاین| غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره آخرین فعالیت های شورای وحدت گفت: جامعه روحانیت مبارز روز سه شنبه دوم دی‌ماه با حضور نمایندگان برخی استان ها به طور مشخص تهران جلسه داشت. جامعه روحانیت مبارز مدعی پدرسالاری در جریان انقلابی نیست بلکه میزبانی نیروهای علاقمند به انقلاب را برای شکل گیری وحدت حداکثری به عهده گرفته و تلاشش در این زمینه تا حدود زیادی به نتیجه رسیده است.

وی افزود: 46 حزب ملی و استانی اصولگرا که ثبت وزارت کشور را دارند، در جلسات جامعه روحانیت مبارز حضور پیدا کرده اند. امیدواریم بقیه احزاب و شخصیت ها در جلسات آتی حاضر شوند. 14 جلسه تاکنون برای ایجاد وحدت برگزار شده و در این جلسات به طور عمده تلاش ما برای جذب حداکثری از جمله شورای ائتلاف قبلی بوده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: تاکنون در جلسات جامعه روحانیت مبارز درباره هیچ فردی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفتگو نشده است. هیأت‌عالی شورای وحدت با سقف 17 نفر تشکیل می شود.

وی افزود: 46 حزب ملی و استانی 5 نماینده خود را برای حضور در هیأت عالی انتخاب کرده اند. نماینده جوانان دانشجو، نماینده هیأت‌های مذهبی، نماینده هیأت رزمندگان هم مشخص و معرفی شدند. همچنین پیشکسوتان جبهه و جنگ نیز آقای حسین الله کرم را به نمایندگی معرفی کردند. البته هنوز اعضای هیأت عالی به 17 نفر نرسیدند. اگر نمایندگان جامعه مدرسین و نماینده حزب پایداری هم معرفی شوند، این هیأت کامل می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره جایگاه احزاب ایثارگران و رهپویان در هیأت عالی توضیح داد: آنها هنوز نمایندگان خودشان را برای حضور در جلسات معرفی نکرده اند اما اگر معرفی کنند معلوم نیست در جمع اعضای هیأت عالی شورای وحدت قرار گیرند چون آنها در رده احزاب به حساب می آیند و همانطور که اشاره شد 5 نماینده از میان احزاب ملی و استانی به عضویت هیأت عالی درمی آیند.

وی درباره معرفی شدن نماینده جبهه پایداری به هیأت عالی شورای وحدت اظهار کرد: مذاکرات انجام شده، آنها گفته بودند منتظر نشست مجمع عمومی شان هستند که خوشبختانه این نشست برگزار شد و جبهه پایداری دبیرکل جدید خود را مشخص کرد اما هنوز نماینده ای را به ما معرفی نکرده است.

مصباحی مقدم: نماینده جامعه روحانیت در تعدادی استان ها کتبا معرفی شدند تا همان نقشی که جامعه روحانیت در مرکز دارد آنها در استان ها ایفا کنند. در واقع آنها با نگاه حداکثر فراگیری احزاب، فعالان عرصه سیاسی و انتخاباتی را دعوت و همین نقش را در استان ها ایفا می کنند. در مجموع ما درصدد سازماندهی نیروهای انقلاب اسلامی هستیم که فراتر از موضوع انتخابات 1400 است و تلاش ما برای شکل گیری این هیأت عالی با همین هدف دنبال می شود تا انشاءالله مکانیزمی ماندگار برای سایر ادوار انتخابات آینده باشد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره جلسات شان با غلامعلی حدادعادل و شورای ائتلاف گفت: ما با آقایان حدادعادل و ذوالقدر 7 نشست داشته ایم. تلاش مان این بود که آن آقایان را هم در جمع خودمان داشته باشیم. حالا امیدواریم این اتفاق بیفتد.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها