کد خبر: 455866
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۱۲:۵۱:۳۹
| |

پیام آنگلا مرکل به مناسبت سال جدید 2021

صدراعظم آلمان در سخنرانی سال نوی میلادی که احتمال می‌رود آخرین سخنرانی‌اش باشد، به شهروندان این کشور در حالی تاکید کرد تا به قوانین مربوط به مقابله با کرونا ویروس احترام بگذارند که آلمانی‌ها از روند کند و آهسته واکسیناسیون خشمگین هستند.

پیام آنگلا مرکل به مناسبت سال جدید 2021
کد خبر: 455866
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۱۲:۵۱:۳۹

اعتمادآنلاین| صدراعظم آلمان در سخنرانی سال نوی میلادی که احتمال می‌رود آخرین سخنرانی‌اش باشد، به شهروندان این کشور در حالی تاکید کرد تا به قوانین مربوط به مقابله با کرونا ویروس احترام بگذارند که آلمانی‌ها از روند کند و آهسته واکسیناسیون خشمگین هستند.


به نوشته روزنامه تلگرام، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنرانی تلویزیونی سالانه خود خطاب به مردم این کشور گفت: برای مدتی طولانی این به ما بستگی خواهد داشت تا چطور این بیماری همه‌گیر را پشت‌سر بگذاریم. در کنار واکسیناسیون، ما باید اقدامات لازم را که شامل رعایت قوانین مربوط به مقابله با کروناست، در نظر داشته باشیم.

سخنرانی مرکل در حالی منتشر شد که دولت برلین با رشد عصبانیت از سوی مردم نسبت به آهسته بودن روند برنامه واکسیناسیون کرونا در کشور روبروست.

مرکل در متنی که پیش از سخنرانی سالانه‌اش منتشر شد، گفت: وقتی گفتم در این 15 سال گذشته، اینچنین سال سختی را نداشتیم و سالی که پیش رو داریم هم مملو از امید خواهد بود، اغراق نکردم.

مرکل پس از 15 سال صدراعظمی آلمان در انتخابات سپتامبر 2021 از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

وی شکست کرونا را یک چالش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قرن توصیف و از آلمانی‌ها بابت شرکت در این وظیفه تاریخی قدردانی کرد.

صدراعظم آلمان همچنین افرادی که به کرونا ویروس تردید داشتند را مورد انتقاد قرار داد و آنها را به اشاعه تئوری‌های توطئه‌ای متهم کرد که نه تنها خطرناک و نادرست هستند بلکه بی رحمانه و بدبینانه هم هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها