کد خبر: 458055
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۳:۴۷:۱۴
| |

تاکید مصر و اردن بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه، لیبی و یمن

وزرای خارجه مصر و اردن بر لزوم توقف دخالت‌های خارجی مخرب در کشورهای عربی و اهمیت دستیابی به راه‌حل‌هایی مسالمت‌آمیز برای سوریه، لیبی و یمن تاکید کردند.

تاکید مصر و اردن بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه، لیبی و یمن
کد خبر: 458055
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۳:۴۷:۱۴

اعتمادآنلاین| احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر اظهار کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در قاهره میزبان ایمن الصفدی، همتای اردنی خود بود. همچنین در این دیدار امجد العضایله، سفیر جدید اردن در مصر استوارنامه خود را به شکری تسلیم کرد.

به گفته حافظ، در این دیدار دو طرف درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی به ویژه در سوریه، لیبی و یمن به توافق نظر رسیدند و بر لزوم توقف دخالت‌های خارجی ویرانگر در این کشورهای عربی و نیز اهمیت دستیابی به راه‌حل‌هایی مسالمت‌آمیز برای این بحران‌ها مطابق با وضعیت امنیت ملی کشورهای عربی، در چارچوب حفظ سلامت و تمامیت ارضی این کشورها، جلوگیری از کشته شدن شهروندان آنها و با تمرکز بر لزوم مقابله جدی با خطر تروریسم از هر منبع و با هر انگیزه‌ای تاکید کردند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود: شکری و الصفدی در این دیدار در قاهره تمایل دو کشور برای افزایش رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها در راستای اجرای دستورالعمل‌های رهبران سیاسی دو کشور و پیشبرد این روابط ابراز کردند.

به گفته حافظ، وزرای خارجه مصر و اردن در این دیدار بر راه‌های حمایت از مساله فلسطین تمرکز کردند و شکری نتایج دیدارهایی را که مصر به تازگی با طرف‌های مختلف در رابطه با مساله فلسطین و مقدمات برگزاری نشست امروز (دوشنبه) چهار کشور مصر، اردن، آلمان و فرانسه به میزبانی قاهره انجام داده، به اطلاع الصفدی رساند.

قرار است این نشست امروز به میزبانی قاهره با هدف پیشبرد تلاش‌ها برای صلح در منطقه و رفع تعلیق به وجود آمده در مساله فلسطین از راه تشویق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به مذاکره جهت رسیدن به یک راه‌حل سیاسی، عادلانه و جامع بر اساس راه‌حل دو کشوری که ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای 1967 و پایتختی قدس باشد، برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها