وزیر ارتباطات با قرار التزام آزاد است / احتمال فیلتر شدن اینستاگرام قوت گرفت؟ / دستور فیلترینگ را دادیار شعبه دوازده دادگاه انقلاب شیراز در سال 97 صادر کرد

رئیس روابط‌عمومی وزارت ارتباطات درباره احضار آذری‌جهرمی به دادسرا نوشت: پس از استماع و اخذ پاسخ، بازپرس دستور آزادی وزیر ارتباطات با قرار التزام را صادر کرده و وی هم‌اکنون در محل کار حاضر است.

وزیر ارتباطات با قرار التزام آزاد است / احتمال فیلتر شدن اینستاگرام قوت گرفت؟ / دستور فیلترینگ را دادیار شعبه دوازده دادگاه انقلاب شیراز در سال 97 صادر کرد
کد خبر: 459934
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۵:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدجمال هادیان، رئیس روابط‌عمومی وزارت ارتباطات در پیام توییتری که به عنوان گزارش به مردم آن را منتشر کرد، درباره شکایت از محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات نوشت: آذری‌جهرمی امروز به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و در مورد اعلام جرم‌های دادستان کل کشور علیه او، توسط بازپرس پرونده بازجویی شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، او در ادامه این پیام نوشت: پس از استماع و اخذ پاسخ، بازپرس دستور آزادی وزیر ارتباطات با قرار التزام را صادر کرده و وی هم‌اکنون در محل کار حاضر است.

جمال هادیان - آذری جهرمی

گفتنی است که قرار التزام یکی از قرارهای تأمین کیفری سبک است که با هدف دسترسی به متهم، جلوگیری از فرار او یا پیشگیری از تبانی و امحای آثار و ادله جرم، پس از تفهیم اتهام از سوی مرجع قضایی صادر می‌شود.

اعلام جرم دادستان کل کشور مواردی نظیر «استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علی‌رغم حکم صادر شده»، «استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی» و «عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال 91 این شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPNها» و همچنین مصوبه «حمایت از پیام‌رسان‌های بومی» را در بر می‌گیرد.

قابل توضیح است آن‌طور که در مدارک منتشر شده توسط رئیس روابط‌عمومی وزارت ارتباطات آمده است، دستور قضایی فیلتر اینستاگرام برای اولین بار در اردیبهشت سال 97 به‌وسیله دادیار شعبه دوازدهم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان فارس صادر شده و با دستور دادستان وقت کل کشور برای اجرا به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها