کد خبر: 461758
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۲۰:۰۶:۲۵
| |

مهاجران افغانستانی برای رفع مشکل بانکی یک ماه مهلت دارند

مدیرعامل بانک صادرات از موافقت رئیس‌کل بانک مرکزی با اعطای مهلت یک ماهه به دارندگان حساب های فاقد کد شهاب از جمله حساب‌های مهاجران افغان خبر داد و گفت: برای آخرین بار این مهلت در نظر گرفته شده است.

مهاجران افغانستانی برای رفع مشکل بانکی یک ماه مهلت دارند
کد خبر: 461758
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۲۰:۰۶:۲۵

اعتمادآنلاین| مسدود شدن کارت‌های بانکی مهاجرین افغان از صبح روز پنج‌شنبه باعث شد تا جمعی از این افراد مقابل شعب بانکی تجمع کنند و خواستار رسیدگی به وضعیت حساب بانکی‌شان شوند.

برخی از این افراد می گویند: بانک بدون اطلاع قبلی، کارت بانکی ما را باطل کرده است بی آنکه از قبل هشداری داده باشد! دغدغه اصلی این گروه وضعیت امرار معاش بعد از باطل شدن کارت‌های بانکی‌شان است. تعدادی از مهاجرین که طی روز گذشته در اعتراض به این وضعیت مقابل بانک ها تجمع کرده بودند می گویند: بیمارشان در بیمارستان است و نمی توانند هزینه های درمان را پرداخت کنند.

کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از شبکه بانکی درباره چرایی ابطال کارت‌های بانکی مهاجرین بیانگر آن است که از روز پنج‌شنبه بانک های صادرات و تجارت در راستای سیاست‌های مبارزه با پولشویی، مانع از تراکنش کارت‌هایی شده‌اند که اطلاعات صاحبان آن کارت‌ها نزد شعب کامل نیست.

آنطور که مسئولان بانکی می گویند: اطلاع رسانی در این خصوص از یک سال و نیم قبل آغاز شده بود و بانک ها به مشتریان اتباع خارجی هشدار داده بودند که سریعتر نسبت به اعلام کد اتباع خود نزد شعب بانکی اقدام کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها