کد خبر: 462418
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۶:۳۰:۴۵
| |

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

آمریکای کُندذهن هنوز درک درستی از شرایط ایران ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اظهارات متناقض مقامات کاخ سفید درباره بازگشت آمریکا به برجام گفت: سیاست خارجی ایالات‌متحده در تعامل با متحدان منطقه‌ای خود مانند کشورهای عربی، اسرائیل و اروپایی‌ها شکل می‌گیرد برای همین هنوز آن‌ها به درک درستی از موضوع هسته‌ای ایران و شرایط خاورمیانه نرسیده‌اند.

آمریکای کُندذهن هنوز درک درستی از شرایط ایران ندارد
کد خبر: 462418
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۶:۳۰:۴۵

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکای کُندذهن هنوز به درک درستی از شرایط ایران و خاورمیانه برای نجات از سردرگمی در سیاست‌های برجامی‌اش نرسیده است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی درباره اظهارات متناقض مقامات کاخ سفید درباره بازگشت آمریکا به برجام گفت: سیاست خارجی ایالات‌متحده در تعامل با متحدان منطقه‌ای خود مانند کشورهای عربی، اسرائیل و اروپایی‌ها شکل می‌گیرد برای همین هنوز آن‌ها به درک درستی از موضوع هسته ای ایران و شرایط خاورمیانه نرسیده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اظهارات متناقض مقامات آمریکایی ناشی از سردرگمی آن‌ها است و باید بدانند هیچ چارچوب مشخص، عقلانی و منطقی جز برجام برای گفت‌وگو درباره مسائل اتمی وجود ندارد. ایران تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل کرده به همین خاطر در صورت ادامه دادن به تحریم‌ها هیچ راهی برای مذاکره بین ایران و آمریکا وجود نخواهد داشت.

رحیمی جهان‌آبادی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها به درک درستی از شرایط کنونی برسند می‌توانند به سمت گفتگو با ایران و لغو تحریم‌ها پیش بروند در غیر این صورت با تحلیل‌های نادرست به سردرگمی در سیاست خارجی ادامه خواهند داد.

وی درباره اظهارات اخیر مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید درباره پیشنهاد بازگشت سریع آمریکا برجام بیان کرد: روند تصمیم‌گیری در کشورها مانند آمریکا دارای روند پیچیده بوده و یک فرد به‌تنهایی نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده باشد به همین دلیل نباید منتظر معجزه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها به تجربه نشان دادند که برای درک تحولات تاریخی کند ذهن هستند حتی چهار دهه طول کشید تا آن‌ها بفهمند چین تبدیل به‌قدرت جهانی شده و قابل‌حذف نیست.

وی یادآور شد: در حال حاضر آمریکا همین مشکل روبرو هستند و درک درستی از شرایط خاورمیانه و جمهوری اسلامی ایران را ندارد برای همین باید در سیاست‌های‌شان در برابر برجام تجدیدنظر کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها