کد خبر: 462786
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۳:۲۰
| |

وزیر فرهنگ:

سال گذشته 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور، زن بودند

 وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی گفت: در سال گذشته حدود 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور را زنان تشکیل داده‌اند و جریان انقلاب اسلامی یکی از عامل‌های اجتماعی مهم و موثر در این حوزه بوده است.

سال گذشته 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور، زن بودند
کد خبر: 462786
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۳:۲۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در مراسم آنلاین (برخط) جشن میلاد کوثر و بزرگداشت مقام زن به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و دفتر امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: امسال تقارن ایام دهه فجر با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن تداعی معانی جدید و خاصی در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی تصریح کرد: در تاریخ نبوی و تاریخ اسلام همواره شاهد بوده‌ایم یا در کتاب‌ها و تالیف‌ها خوانده‌ایم که اتفاق بزرگ در حوزه نوع نگاه به زنان، نه تنها در زمان پیامبر(ص) که در مقاطع دیگر وجود داشته که در زندگی انسانی تاثیرگذار بوده و هست. پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و قرآن کریم نوع نگاه به زنان را تغییر دادند و زن به عنوان انسان برابر و با ظرفیت متعالی بی‌نهایت تعریف شد.

قرآن مجید از زنان در کنار مردان اسم می‌برد

صالحی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: در سوره احزاب عباراتی مانند «والمسلمین والمسلمات، والصابرین و والصابرات، والخاشعین و الخاشعات» و ... وجود دارد که زنان را در کنار مردان و همپای مردان در ویژگی‌های انسانی و حرکت به سوی تعالی معرفی می‌کند. این موارد نمونه‌ای از نوع نگاهی است که پیامبر اکرم(ص) هم در قرآن کریم و هم در تعالیم و تفسیر قرآن کریم آن را عرضه می‌کرده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه بخش دیگری از بعثت نبوی فرصت‌سازی برای کارکردهای جدید برای زنان بود، گفت: در افق دوره بیست‌ساله بعثت نبوی زنان فرصت‌های تازه ای را برای فعالیت های فردی و اجتماعی خود پیدا کردند. به طور خاص در حوزه های مختلف کارکردی و نقش گذاری زنان، اتفاقات رو به پیشرفت و جهش‌های قابل توجهی ایجاد شده که کاملا ملموس است.

صالحی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی با تبریک ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، ادامه داد: اگر بخواهیم از لحاظ آماری هم به حضور موثر زنان توجه داشته باشیم، در سال گذشته بین 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور را زنان تشکیل داده‌اند و جریان انقلاب اسلامی یکی از عامل های اجتماعی مهم و موثر در این حوزه بوده که توانسته ما را در این نقطه قرار بدهد.

صالحی در پایان گفت: به دلیل شرایط کرونایی برگزاری حضوری مراسم و امکان حضور غیرمجازی برای اینجانب فراهم نشد و با ادای احترام، این ایام مبارک را به همه بانوان کشور به طور عام و به صورت خاص به بانوان خانواده وزارتخانه که هم از اهالی فرهنگ و هنر هستند و هم در تلاش به خدمت رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر کشور هستند، تبریک می‌گویم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها