کد خبر: 464240
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۴:۴۵:۰۴
| |

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

حماسه 22 بهمن زمینه ساز استقرار حکومت الهی در کشور است

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: در 22 بهمن سال 57 یکی از باشکوه ترین روزهای تاریخ بشر رقم خورد و این امر زمینه ساز استقرار حکومت الهی و حاکمیت دینی در کشور شده است.

حماسه 22 بهمن زمینه ساز استقرار حکومت الهی در کشور است
کد خبر: 464240
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۴:۴۵:۰۴

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی روز چهارشنبه در مراسم راهپیمایی خودرویی وموتوری 22 بهمن در کنار آب‌های خلیج فارس با قدردانی از مردم هرمزگان که با وجود شرایط خاص کرونایی با رژه خودرویی و موتوری و انفرادی در این حماسه بزرگ شرکت کردند، افزود: صاحبنظران و کارشناسان درعرصه راهبردی سطوح قدرت را به پنج بخش تقسیم می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران در پرتوی انقلاب اسلامی توانسته این سطوح را ارتقا دهد.

وی بیان داشت: بخش نخست، قدرت وابستگی به غیر بوده که در قبل از پیروزی انقلاب، ایران چنین وضعیتی داشته و استفاده از سلاح‌های پیشرفته در اختیار آمریکا بود؛ امروز هم نمونه‌هایی از قدرت وابسته را درمنطقه و درجهان از جمله عربستان شاهدیم که چندان ویژگی و برتری ندارد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهارداشت: دومین سطح قدرت، دفاعی است که جمهوری اسلامی ایران سطح قدرت را از سطح وابستگی به دفاعی منتقل کرده و در دفاع مقدس بیش از هشت سال توانست این کشور را از گزند دشمنان محفوظ بدارد.

سعیدی ادامه داد: درحقیقت حماسه دفاع مقدس نیز یکی از برجسته ترین حوادث تاریخ بشر به شمار می‌آید که این کشور دربرابر 2 ابرقدرت آمریکا و اسرائیل برای از بین بردن این نظام و انقلاب ایستادند و با تکیه بر اراده مردم و نیروهای مسلح از مرز وبوم و حریم انقلاب پاسداری کردند و اجازه ندادند این کشور یک وجب در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سطح سوم، قدرت بازدارندگی یعنی تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن بوده است، بیان داشت: این بدان معنی است که یک کشوری (ایران) سطح قدرت خود را طوری ارتقا بخشد تا ماهیت بازدارنگی داشته باشد و دشمن با وجود توان و ظرفیتش نتواند اقدامی انجام دهد.

این مقام مسوول ادامه داد: در لبنان و فسطین شرایطی فراهم شده که اگر رژیم صهیونیسی با وجود همه توان و قدرتش بخواهد کاری انجام دهد، درمقابل با بارانی از موشک مواجه می‌شود و این را سطح قدرت بازدارنده می‌گویند.

وی تصریح کرد: معمار این مدل از قدرت بازدارندگی در منطقه غرب آسیا «شهید سپهبد سلیمانی» بود که البته تدبیر این امر حضرت امام خامنه ای بوده که در این دنیای طوفان زده این کشتی را راهبردی می‌کند.

سعیدی گفت: سطح چهارم قدرت، ضربه متقابل است یعنی کشوری سطح قدرت خود را به حدی ارتقا بخشد که اگر دشمن اقدامی انجام داد بتواند مقابله به مثل کند و با ضربه متقابل آن را به عقب براند و لذا شاهد بودیم که توان کشورما با انگستان و آمریکا برابر نیست ولی این ظرفیت و اراده وجود دارد که اگر دشمن دست به اقدامی زد در برابرش عکس العملی نشان داده شود که آن مجبور به عقب نشینی بکند.

وی خطاب به مردم ایران گفت: یعنی اگر کشتی شما را انگستان تصرف کرد بتوانید اراده داشته باشید کشتی او را متوقف کنید تا اینکه انگستان تسلیم شود و کشتی شما را رها کند این را سطح چهارم ضربه متقابل می‌گویند که این مساله بسیار مهم است.

رییس دفترعقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا ابرازداشت: سطح پنجمی هم در قدرت تعریف می‌کنند و آن سطح ضربه اول است یعنی کشور به حدی برسد که بتواند ضربه پیش دستانه و ضربه اول را به دشمن وارد کند.

وی با اشاره به اینکه سوال این است که جمهوری اسلامی ایران در پرتوی انقلاب توانسته این پنج سطح را طی کند یا خیر، گفت: از سطح یک عبور کردیم و سه سطح را ارتقا بخشیدیم و عمل هم می‌کنیم که این مرهون اقتدار است.

سعیدی در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس و در جمع مردم بندرعباس تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران به حول و قوه الهی توانسته این پنج سطح را با عزت طی کند، اما درضربه اول پیش دستانه دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران چنین جایگاهی درحال حاضر وجود ندارد.

مردم، قاعده مثلث اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند

رییس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا به ارکان اقتدار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران را به یک مثلثی تشبیه کنیم، رهبری و اسلام ضلع این مثلب بوده و مردم قاعده آن هستند.

سعیدی تاکید کرد: مردم در حدوث، استقرار و بقای انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده‌ای دارند و آنچه که امروز شاهد آن هستیم ناشی از همبستگی بین رهبری الهی، اسلام و مردم است.

وی یادآورشد: مرحله بعدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57، بحث استکمال (یعنی انتقال رهبری اول به دوم) بود که به نحو بسیار مسمالمت آمیز و زیبایی انجام گرفت و امروز 32 سال است که بعد از امام خمینی(ره)، رهبری و هدایت این انقلاب در دست فقیهی انقلابی و جامع الشرایط (امام خامنه ای) بوده که زمینه این اقتدار را با همکاری مردم فراهم کرده است.

این مقام مسوول گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران که بر اساس دموکراسی پایه گذاری شده، نقش رهبری و مردم تعریف شده است، منتهی مردم اگر می‌خواهند خواسته‌هایشان عملیاتی شود باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که انتخاب رییس جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا برعهده مردم گذاشته شده است لذا هر نقص و ضعفی که در این راستا باشد، متوجه خود مردم است.

سعیدی با اشاره به اینکه بحث مدیریت در کشور ایران بسیار مهم است، گفت: بحث مدیریت را در همین مدت کوتاه در قوه قضاییه شاهد بودیم، البته این ارکان قوه قضاییه از قبل هم بوده ولی امروز کارآمدی و کارایی‌اش متفاوت بوده به خاطر اینکه وقتی مدیری در راس هرم یک مجموعه قرار می‎گیرد، مثل خون در همه اجزا تسری پیدا می‎کند و اجزا را به حرکت درمی‎آورد.

وی تصریح کرد: جامعه متدینین وقتی می‌خواهند انتخاب کنند، می‌گویند هر انقلابی، هر ارزشی و هر ولایت مداری مدیر است، درحالی که اینطوری نیست بسیاری از مردم و جوانان انقلابی هستند ولی مدیر نیستند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: در انتخابات آینده ریاست جمهوری از مردم انتظار می‌رود که مدیری انقلابی، ولایتمدار و ارزشی را برای کشور برگزینند.

سعیدی تاکید کرد: مردم باید دقت کنند آن‌چه را که می‌خواهند با سرانگشتان خود رقم بزنند، نتیجه اش طوری باشد که ارتقای نظام، قدرت نظام و اقتدار نظام را افزایش دهد و گرنه اگر براساس احساس و انفعال رای بدهیم، نمی‌شود.

هیچ فرقی بین بایدن و اوباما نیست

این مقام مسوول گفت: نکته‌ی دیگری که باید بیان کنم اینست که امروز درسطح کشور تفاوت بین بایدن و ترامپ فضاسازی می‌شود، اما مردم به هوش باشند که هیچ فرقی بین این 2 که از آن به عنوان «دیو و دلبر» یاد می‌شود، نیست.

سعیدی یادآورشد: راهبرد اوباما در زمان ریاست جمهوری اش حذف قدرت هسته‌ای ایران، نفی قدرت منطقه‌ای، حمایت نکردن ایران از حزب الله و حماس و ایفا نکردن نقش درخاورمیانه است و حرف اصلی و زیربنای تفکر آقای بایدن که تئورسین و معاون اول اوباما بوده، نیز همین است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ، با اشاره به اینکه ترامپ رییس جمهوری قبلی آمریکا نیز ارکان قدرت ایران را قدرت انسجام ملی، منطقه‌ای، دفاعی و انرژی می‌دانست، گفت: ایشان بیان کرده بود که اگر این ارکان را از ایران بگیریم، انقلاب اسلامی این کشورسقوط می‌کند که البته این کار صورت نگرفت و به تاریخ پیوست.

وی گفت: آن چیزی که امروز بایدن نیز دنبال آن است، کشاندن ایران پای میز مذاکره با حداقل امتیاز و دوم برسرکارآوردن یک دولتی متناسب با خواست خودشان است.

وی ابرازداشت: مردم باید بدانند و هوشیار باشند اگر بناست که انقلاب در مسیر حرکت خودش حرکت کند، باید حواسشان را به طور کامل جمع کنند و نگاهشان به دشمن نباشد، در مثال باید گفت که امروز قوه مقننه اکثریت آن اصول گرا یعنی از نیروهای انقلابی ولایت مدار بوده و قوه قضاییه نیز کارآیی وکارآمدی آن را شاهد هستیم و قوه مجریه را اگر بناست در کنار این 2 قوه کار کند نیاز به یک همبستگی و همراهی وجود دارد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: بنابراین مردم باید توجه کنند که اگر بناست مسیر انقلاب هموار باشد که آرمان‌ها و خواسته‌های رهبری جامه عمل بپوشد باید زمینه‌اش ایجاد شود که این کار را مردم فراهم می‌کنند.

منبع: ایرنا

سعیدی ادامه داد: درهرحال ما ظرف این مدت 42 سال مراتب و مراحل زیادی از قدرت را طی کردیم و به اقتدار در ابعاد گوناگونی دست پیدا کردیم و این اقتدار اگر بناست تداوم پیدا کند باید مردم نگاه‌هشان به صندوق‌های رای، متفاوت باشند و طوری مسیر را تعیین کنند که زمینه تحقق آرمان‌های رهبری و انقلاب فراهم شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها