کد خبر: 465027
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۸:۴۳:۰۰
| |

پاسخ نائب‌رئیس به نمایندگان منتقد مجلس: مستند ارائه کنید که هیات‌رئیسه درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری است

نایب رئیس مجلس در رابطه با انتقاد برخی از نمایندگان به عملکرد هیات‌رئیسه مبنی بر اینکه اعضای هیات‌رئیسه بیشتر درگیر انتخابات 1400 هستند، گفت: نمایندگان مستند ارائه کنند که هیات‌رئیسه درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری است.

پاسخ نائب‌رئیس به نمایندگان منتقد مجلس: مستند ارائه کنید که هیات‌رئیسه درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری است
کد خبر: 465027
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس، در رابطه با "انتقاد برخی از نمایندگان به عملکرد هیئت رئیسه مبنی بر اینکه اعضای هیئت رئیسه بیشتر درگیر انتخابات 1400 هستند، گفت: همانطور که ملت بزرگ ایران حق انتقاد دارند، نمایندگان مجلس هم دارای چنین حقی هستند. اینکه افراد درگیر کارهای انتخاباتی هستند یا خیر باید برای چنین اظهارنظری مستندات ارائه کنند و شاهد بیاورند اگر شواهدی دارند که کسی چنین رفتاری داشته اند را ارئه دهند.

او ادامه داد: براساس نیت خوانی که نمی شود افراد را متهم کرد، بله تعدادی زیادی از نمایندگان مجلس به عنوان رجل سیاسی - مذهبی مطرح هستند و کسانی این قابلیت را دارند تا در عرصه ریاست جمهوری مطرح شوند البته همه اعضای هیئت رئیسه نیستند. اگر منظورشان افراد خاصی است که آن را بفرمایند.

نایب رئیس مجلس در مورد طرح شفافیت آرا گفت: نظام حکمرانی نیاز به تحول عمیق و ساختاری دارد. مردم باید عهده دار مسئولیت بیشتر در اداره کشور باشند و برای این اتفاق باید آگاهی بیشتری از تصمیم گیری ها صورت بگیرد که با اجرای نظام شفافیت محقق می شود. مجموعه مولفه هایی که در قدرت، خلق می شود باید برای مردم روشن و شفاف باشد، طلایی ترین عامل قدرت بخش بعد از رای مردم و انتخاب رئیس جمهور، رای نمایندگان مجلس است که به قوانین جان می دهد و به مسئولین و وزرا رای اعتماد می دهد.

او در پایان گفت: عده ای مطرح می کنند که شاید برخی مطالبات صنفی در رای نمایندگان تاثیرگذار شود یا ممکن است این طرح مجلس را گرفتار عوام گرایی کند این مساله در دراز مدت ماندگار نیست و رفتارهای هیجانی در کوتاه مدت از بین می رود و تاریخ در مورد رای نمایندگان قضاوت می کند. بالاخره باید از یک جایی شفافیت را آغاز کرد. تلاش می کنیم این موضوع مجدد مطرح شود و در فراکسیون اکثریت هم مطرح می شود و با توجه به این که تصویب این طرح نیاز به دو سوم ارا دارد امیدوارم بتوانیم به اجماع برسیم چرا که مخالفان و موافقانی در مجلس دارد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها