سواستفاده اقلیم کردستان عراق از تصویر پاپ+ عکس / بیانیه ایران و ترکیه

اقلیم کردستان عراق به مناسبت سفر اخیر پاپ به این منطقه، اقدام به چاپ تمبری کرده که در نقشه جعلی درج شده بخش‌هایی از سرزمین ایران به عنوان منطقه اقلیم منتشر شده است.

سواستفاده اقلیم کردستان عراق از تصویر پاپ+ عکس / بیانیه ایران و ترکیه
کد خبر: 470892
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۹:۳۰:۲۵

اعتمادآنلاین| «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در پاسخ به سوالی درباره انتشار تمبری در اقلیم کردستان عراق در پی سفر پاپ به این منطقه، عنوان کرد: روشن است آنچه در فضای عمومی منتشر شده خلاف اصول و قواعد بین الملل است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتراض به دولت عراق نسبت به این موضوع خواستار جمع آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده است.

لازم به ذکر است، اقلیم کردستان عراق به مناسبت سفر اخیر پاپ به این منطقه، اقدام به چاپ تمبری کرده که در نقشه جعلی درج شده بخش‌هایی از سرزمین ایران به عنوان منطقه اقلیم منتشر شده است.

پپ

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای احتمال چاپ یک نقشه جعلی توسط اقلیم کرد شمال عراق در تمبر یادبود سفر پاپ به عراق را محکوم و خواستار پاسخگویی اربیل به ادعاهای مطرح شده در اینباره شد.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه با دعوت از مقامات عراقی برای احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، آورده است: برخی از مقامات اقلیم کرد شمال عراق پای خود را از گلیم‌شان فراتر گذاشته و تلاش کرده‌اند از سفر (پاپ) به عنوان بهانه ای به منظور انتشار خیالات واهی و توهمات خود درباره تمامیت ارضی کشورهای همسایه عراق سوء استفاده کنند.

وزارت امور خارجه ترکیه خواستار پاسخگویی فوری اربیل به اخبار مربوط به احتمال انتشار نقشه جعلی در تمبر یادبود سفر پاپ به عراق شده و تاکید کرده است: مقامات اقلیم کرد شمال عراق بهتر از هر کس دیگری از عواقب چنین امیال موزیانه ای مطلع هستند. منتظر اظهار نظر و پاسخگویی فوری و شفاف مقامات اقلیم کرد شمال عراق در اینباره هستیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها