سخنگوی دولت:

تحریم رو به پایان می‌رود / در سال 99 ، 10 درصد متوسط درآمد ارزی پانزده سال گذشته را تجربه کردیم/ 4 کانون تولید واکسن به ثمر می‌نشیند/ باید مشارکت بالای 75 درصد در انتخابات داشته باشیم

سخنگوی دولت گفت: شیرینی های را در سال 99تجربه کردیم آمریکا در 5 مجمع جهانی شکست خورد و تحریم رو به پایان می رود و شکست می خورد.

تحریم رو به پایان می‌رود / در سال 99 ، 10 درصد متوسط درآمد ارزی پانزده سال گذشته را تجربه کردیم/ 4 کانون تولید واکسن به ثمر می‌نشیند/ باید مشارکت بالای 75 درصد در انتخابات داشته باشیم
کد خبر: 472961
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در رابطه با تلاش های دولت در سال 1399گفت: سال 99سال سختی بود. از سال 97 وارد یک جنگ اقتصادی شدیم که آثار اولیه آن در سال 97 مقداری نمایان شد. سال 98 سال سخت تری شد تلخی هایی را هم داشتیم و فشار اصلی در سال 99 اتفاق افتاد. در سال 99، ده درصد متوسط درآمد ارزی پانزده سال گذشته را در این سال تجربه کردیم، برخی واردات کالاها و نهاده ها با مشکل مواجه شد و تقدم و تأخرهایی‌ در واردات صورت گرفت و مشکلاتی در بازار اتفاق افتاد.

به گزارش برنا، او ادامه داد: شیرینی های را در سال 99تجربه کردیم آمریکا در 5 مجمع جهانی شکست خورد و تحریم رو به پایان می رود و شکست می خورد. اینها موفقیت های بزرگی بود که در نتیجه مقاومت مردم حاصل شد، در سطح بازار و تورم دچار نارسایی هایی شدیم و امید داریم که با برنامه ریزی هایی‌ که در حال انجام است، اینها رفع شود. در سال99توسعه زیرساخت های فراوانی را شاهد بودیم، که آثار اشتغالی آن در سال 1400 نمایان می شود و اشتغال های پایدار در مناطق مختلف، شکل می‌گیرد.

ربیعی بیان کرد: تصور می کنم در سال جدید، کرونا و تحریم را بیش از قبل به عقب می‌رانیم‌ و تلاش مضاعف برای رفع تحریم انجام می دهیم. 4کانون تولید واکسن به ثمر می نشیند و در این زمینه به جامعه خدماتی ارائه می شود. به سهم خودم و به عنوان سخنگوی دولت سال1400 را به ایرانیان تبریک می گویم و برای همه آرزوی دلی شاد دارم.

او اضافه کرد: سختی ها را پشت سر گذاشتیم ولی می دانیم که در پس این سختی ها وضعیت بهتری در سال جدید داریم.

بودجه 1400 با بودجه سال های قبل تفاوت چشمگیری دارد/ نیاز به قانون جدید نداریم/ برای ارائه تسهیلات، برای بانک‌ها تکلیف تعیین کردیم


ربیعی گفت: باتوجه به اینکه در سال جدید انتخابات داریم مردم باید به صندوق های رای بیایند و صندوق های رای را محکم بچسبیم. هر مسیری که رو به بهبود هست را می‌بینیم به آن سمت برویم، اگر انتخابات بالای 75درصد را تجربه نکنیم ممکن است که آثار زیادی برای کشور داشته باشد هم در ارزیابی های خارجی و هم در سرمایه اجتماعی دولت در داخل.

او در پایان افزود: برای کسانی که در اثر کرونا از میان رفتند آرزوی طلب و مغفرت دارم، خانواده های زیادی هم داغدار شدند. امیدواریم به برکت سال نو بیماران به زندگی برگردند و همه ایرانیان حال خوش داشته باشند و خصوصا جوانان و برنایی ها.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها