علی مطهری دلیل نامزدی خود برای انتخابات 1400 را افشا کرد

مطهری درباره دلیل اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: از آنجایی که گروهی از قبل پیروزی خود را تضمین شده و از پیش تعیین شده می‌دانند، احساس کردم باید وارد شوم.

علی مطهری دلیل نامزدی خود برای انتخابات 1400 را افشا کرد
کد خبر: 473439
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۶ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «علی مطهری» درباره ارزیابی خود از میزان مشارکت مردم در انتخابات 1400، اظهار داشت: فکر می‌کنم انتخابات خوب و با مشارکت قابل قبولی خواهیم داشت و به انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالا امیدوارم.

به گزارش ایرنا، مطهری درباره دلیل اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: از آنجایی که گروهی از قبل پیروزی خود را تضمین شده و از پیش تعیین شده می‌دانند، احساس کردم باید وارد شوم. دولت در کشور ما اقتدار ندارد و به همین دلیل همواره نهادها و افرادی در امور دولت دخالت می‌کنند. معتقدم دولت مقتدر باید در راس قرار گیرد بنابراین نیاز به رییس جمهوری داریم که بتواند مقابل فشارهای بیرونی مقاومت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم افزود: هرجا مردم احساس کنند حضورشان در آینده انقلاب و کشور موثر است، وارد می‌شوند. فکر می‌کنم میزان بالای مشارکت مردم در آینده اقتصادی و سیاسی کشور موثر است و مردم هم این مسائل را درک می‌کنند. واقعیت این است که حضور موثر مردم در انتخابات جایگاه ایران در دنیا را ارتقا می‌دهد.

مطهری یادآور شد: اگر روابط اقتصادی ایران با جهان بهبود یابد، مردم به نامزدی معتدل و کسی که بتواند راه تعامل ایران با جهان را ادامه دهد رای می‌دهند، چون به این نتیجه می‌رسند که شرکت آنها در انتخابات در تغییر اوضاع کنونی موثر باشد. بنابراین فکر می‌کنم انتخابات ریاست جمهوری 1400 متفاوت از انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود. اگر مشکل برجام با سرعت بیشتری حل شود، مشارکت بیشتر خواهد شد.

مطهری با تاکید بر این که نوع رفتار شورای نگهبان عامل مهم دیگر در افزایش مشارکت است، گفت: اگر شورای نگهبان نسبت به نامزدهایی که نسبت به وضع موجود انتقاداتی دارند، سخت‌گیری نکند و افرادی که مورد توجه مردم هستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و مردم احساس کنند گزینه مورد نظرشان در عرصه رقابت‌ها حضور دارد، میزان مشارکت بالا می‌رود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اغلب کسانی که خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی می‌کنند، از ثبات قدم برای مقاومت برابر کارشکنی‌ها و دخالت‌های بیرونی در دولت، برخوردار نیستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها