در جلسه هیئت وزیران به ریاست حسن روحانی انجام شد؛

تصویب لایحه تشکیل دادگاه دریایی / تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1400

جلسه هیئت وزیران در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل دادگاه‌های تجاری برای رفع اختلافات اقتصادی، «لایحه تشکیل دادگاه دریایی» جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی، به تصویب دولت رسید.

تصویب لایحه تشکیل دادگاه دریایی / تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1400
کد خبر: 473914
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۱۲:۵۲:۴۱

اعتمادآنلاین| جلسه هیئت وزیران روز چهارشنبه (11 فروردین ماه) به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار و در این جلسه «لایحه تشکیل دادگاه دریایی» به تصویب اعضا رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل دادگاه‌های تجاری برای رفع اختلافات اقتصادی و نیز ضرورت پیش بینی زیرساخت‌های قانونی لازم جهت حل و فصل اختلافات تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی، «لایحه تشکیل دادگاه دریایی» جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی، به تصویب دولت رسید.

لایحه فوق مشتمل بر (49) ماده، به نحوه تشکیل، صلاحیت‌ها و تعیین حوزه قضایی، شرایط قضات دادگاه دریایی و نحوه رسیدگی به دعوا، اجرا و سایر مسائل مربوط می‌پردازد.


هیئت وزیران همچنین در این جلسه به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (الف) ماده (9) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص کشور اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی در سال 1400 اقدام کرد.

بر این اساس، تعرفه خدمات تشخیصی و درمان در بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و بخش خصوصی به میزان 5‏/28 درصد افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها