کد خبر: 475602
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

محمدرضا بادامچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

انتخابات شوراها سیاسی نیست / به حضور مردم در انتخابات نیاز داریم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وظیفه همه فعالان سیاسی این است که در جامعه اعلام کنند که انتخابات شوراها سیاسی نیست و افراد متخصص باید در حوزه‌های مختلف حضور داشته باشند تا شهرها را توسعه دهند.

انتخابات شوراها سیاسی نیست / به حضور مردم در انتخابات نیاز داریم
کد خبر: 475602
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا بادامچی درخصوص فضای پیش از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، اظهار کرد: امروز انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر را در پیش رو داریم که برای انتخابات شوراها باید درک عمیقی از وظایف اعضای شوراها داشته باشیم و تلاش کنیم که اعضا جناحی قلمداد نشوند. وظیفه همه فعالان سیاسی این است که در جامعه اعلام کنند که انتخابات شوراها سیاسی نیست و افراد متخصص باید در حوزه‌های مختلف حضور داشته باشند تا شهرها را توسعه دهند.

به گزارش ایلنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: شهرها به متخصصان نیاز دارند؛ باید این درک وجود داشته باشد که متخصصان در شوراها مستقر شوند تا زیرساخت‌های حمل و نقل، فضاهای سبز و همچنین خط‌های ریلی و آلودگی شهرها را مدنظر قرار دهند. موضوع آب و فاضلاب نیز یکی از مهم‌ترین مسائل شهرهاست، بنابراین متخصصان این حوزه‌ها باید به شورای شهر راه پیدا کنند.

این عضو حزب اسلامی کار بیان کرد: نباید انتخابات شورای شهر را با سایر انتخابات خلط کنیم، چون در صورت کوچکترین اشتباه و ورود افراد جناحی به شوراهای شهر، به این حوزه لطمات زیادی وارد خواهد شد که متأسفانه امروز هم مردم در این زمینه هزینه‌های زیادی متحمل شده‌اند.

وی درباره ارائه لیست برای انتخابات شوراها نیز گفت: ارائه لیست بستگی به رویکرد پیش رو دارد که اصلاحات اگر قصد ارائه لیست داشته باشد، جبهه اصلاحات ایران این اجماع نظر را خواهد کرد.

بادامچی در خصوص عملکرد جبهه اصلاحات ایران گفت: اصلاحات با محدودیت‌های عدیده‌ای روبرو است و باید به دنبال افرادی باشد که مشکلی برای تأیید صلاحیتشان ایجاد نشود؛ شورای نگهبان نیز نباید سخت‌گیری کند، افراد شناخته شده و علاقمند را رد صلاحیت نکند تا مردم با رغبت در انتخابات شرکت کنند. همه این امور زمان‌بر است.

وی ادامه داد: انجام این امور در فضای کشور ما که احزاب فقط در زمان انتخابات فعالیت می‌کنند، بسیار سخت است البته محدودیت‌هایی که برای اصلاح‌طلبان پیش خواهد آمد را نیز باید مدنظر قرار داد. همه این موضوعات از دلایل تأخیر فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: در نهایت این مردم هستند که رأی می‌دهند و رییس‌جمهور را انتخاب می‌کنند. خواسته ما این است که فردی اصلاح‌طلب که بتواند مشکلات را حل کند و آبروی کشور را در منطقه و جهان اعتلا بخشد و مسائل پیچیده درونی کشور را حل کند، انتخاب شود.

بادامچی تأکید کرد: انتخاب فردی که با مردم و سایر کشورها تعامل برقرار کند، از درخواست‌های ماست. شخصی باید رئیس‌جمهور شود که برای تعامل با دنیا ارزش قائل شود و جایگاه ایران را در دنیا ارتقا بخشد نه اینکه تنگناهایی ایجاد شود که کشور از همه جهات در فشار قرار بگیرد.

این عضو حزب اسلامی کار در خصوص سفرهای استانی روسای قوا گفت: تا زمانی که افراد در جایگاه خود کار نکنند و در کار سایر قوا دخالت کنند، مسائل حل نخواهد شد. کارهای اجرایی باید توسط مدیران اجرایی پیگیری شود و در صورتی که سایر قوا در کار دولت دخالت کنند، مردم و کشور لطمه خواهند دید.

وی به حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: زمانی که پشتوانه مردم کم شود، مسائل کشور حل نخواهد شد. ما امروز به مردم برای حل مسائل نیاز داریم بنابراین دخالت در کار دولت قطعاً مدیریت را تضعیف می‌کند و حل مسائل را پیچیده‌تر خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها