عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی:

اعمال تحریم جدید در جریان مذاکرات خلاف قوانین است / اروپایی‌ها ایران را باید به عنوان قدرت منطقه بپذیرند

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی تحت فشار و تهدید به مذاکرات تن نداده و این مذاکرات را به مصلحت و متناسب با منافع ملی ایران می‌داند، لذا اعمال تحریم جدید در جریان مذاکرات را خلاف قوانین و عرف بین‌الملل می‌دانیم.

اعمال تحریم جدید در جریان مذاکرات خلاف قوانین است / اروپایی‌ها ایران را باید به عنوان قدرت منطقه بپذیرند
کد خبر: 478046
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۳:۰۵:۲۴

اعتمادآنلاین| عباس مقتدایی با اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از انقلاب نشان داده است که تحت فشارها یا تهدیدها به مذاکره تن نمی‌دهد بلکه بر اساس منافع ملی کشور و رعایت عزت، مصلحت و منافع ملی مذاکراتی را انجام می‌دهد.

به گزارش خانه ملت،‌ نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اقدام اروپایی‌ها در روزهای گذشته نشان داد آنها هنوز خلق و خوی ایرانیان را نمی‌شناسند، جمهوری اسلامی تحت فشار و تهدید به مذاکرات تن نداده و این مذاکرات را به مصلحت و متناسب با منافع ملی ایران می‌داند، لذا اعمال تحریم جدید در جریان مذاکرات را خلاف قوانین و عرف بین‌الملل می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه منافع ملی اولویت نخست جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: دولت نیز می‌داند اگر بخواهد حد بالاتری از منافع ملی را برای کشور کسب کند باید اصول و مبانی مرتبط با خواست و مبانی ملت که همان عزت ایرانی است را مورد توجه قرار دهد.

مقتدایی تصریح کرد: اروپایی‌ها نشان دادند که علاوه بر بدعهدی بنای بر همکاری ندارند، آنها نشان دادند که منافع ما را در سطحی که باید، مورد لحاظ قرار ندادند و به دنبال ایجاد فشار هستند در حالی که منافع بلندمدت آنها اقتضا می‌کند که برای ایران به عنوان قدرت نوظهور منطقه‌ای بپذیرند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم یادآور شد: اروپاییان به حضور و استفاده از منطقه خلیج فارس نیاز مبرم دارند و نباید کاری کنند که جمهوری اسلامی ایران در آینده بدعهدی‌ها و بد پیمانی اروپاییان را پاسخ دهد البته کشور ما موقعیت‌های سخت را از سر خواهند گذراند و ما حتی در مراودات بعدی فشارهایی که اروپاییان این روزها به آن روی آوردند را لحاظ می‌کنیم و اینگونه نیست که اقدامات اروپا بدون پاسخ بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها