آشنایی با شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان رویای اکثر والدین است چراکه سطح آموزش و رفاه اجتماعی و زندگی در کشور انگلستان بالا است. مدارس شبانه روزی انگلستان دارای مزیت های بسیاری نسبت به مدارس دیگر است.

آشنایی با شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان
کد خبر: 481252
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| تحصیل در مدارس انگلستان رویای اکثر والدین است چراکه سطح آموزش و رفاه اجتماعی و زندگی در کشور انگلستان بالا است. مدارس شبانه روزی انگلستان دارای مزیت های بسیاری نسبت به مدارس دیگر است. استفاده از مدرن ترین امکانات آموزشی و رفاهی، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه (افراد زیر 18 سال)، زندگی در یکی از برترین کشورهای جهان با استانداردهای بین المللی، آشنایی با فرهنگ های متنوع و … تنها بخشی از مزایای تحصیل در کشور انگلستان است. از این رو آشنایی با شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان کمک بزرگی به والدین و دانش آموزان بین المللی برای تصمیم گیری بهتر است. در این مقاله با شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان آشنا می شوید.

والدین عزیز باید بدانند که سن تحصیل در مدارس انگلستان از 5 سالگی شروع و در 16 سالگی و با اخذ گواهی تحصیلات متوسطه (GCSE) به اتمام می رسد. تحصیل در مدارس خصوصی و دولتی انگلستان امکان پذیر است. دانش آموزان بسته به شرایط و علائق خود می توانند در یکی از مدارس روزانه (Day Schools) یا مدارس شبانه روزی (Boarding Schools) انگلستان برای تحصیل ثبت نام کنند.

امکانات تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان


معمولا اغلب مدارس خصوصی در انگلستان از نوع شبانه روزی (Boarding) هستند. در مدارس شبانه روزی (Boarding School) انگلستان دانش آموزان علاوه بر امکانات آموزشی برخلاف مدارس روزانه (Day School) از امکانات آسایشی و رفاهی مانند اسکان و تغذیه نیز برخوردار هستند. مدارس شبانه روزی انگلستان متشکل از دانش آموزان بین المللی و بومی انگلستان است. دانش آموزان در این مدارس علاوه بر تحصیل، زندگی می کنند. آنها در کنار هم کلاسی های خود استراحت، معاشرت و یا حتی تلویزیون تماشا می کنند.

مدارس شبانه روزی انگلستان، با محیطی امن و قانون مدار با برخورداری از امکانات هنری و آموزشی و ورزشی و مدرسان بسیار ماهر، گزینه مناسبی برای تحصیل متقاضیان بین المللی به شمار می رود. دانش آموزان بین المللی در محیطی کاملاً انگلیسی زبان براحتی به زبان انگلیسی مسلط می شوند. تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان دارای امکانات اقامتی برای کودکان و نوجوانان زیر 18 سال است.

مدارس شبانه روزی انگلستان ملزم به رعایت استانداردهای سختگیرانه دولت در مورد کیفیت آموزش، امکانات و پرورش دانش آموزان هستند. این مدارس سطح بسیار عالی از آموزش را به دانش آموزان ارائه می دهند تا بتوانند مهارتهای خود را گسترش دهند. فارغ التحصیلان این مدارس مسیری بسیار آسان برای ورود به دانشگاه های برتر دارند. این دانش آموزان در زمینه های شغلی نیز موفقیت های ویژه ای کسب خواهند کرد. امکانات بسیار خوب این مدارس باعث می شود زندگی و یادگیری به عنوان تجربه ای بسیار عالی برای دانش آموزان رقم بخورد.

02

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان


- بالاترین سطح کیفیت آموزشی

مدارس شبانه روزی انگلستان استانداردهای سختگیرانه دولت انگلستان و نهاد های مربوطه از جمله کیفیت آموزش، محل اقامت، رفاه دانش آموزان و امکانات و پشتیبانی را پوشش می دهند. سیستم آموزشی انگلستان دانش آموزان را مشتاق به گسترش مهارت و دانش خود و خلاق بودن می کند و افراد را در رسیدن به ایده آل های خود یاری می کند.

- آمادگی برای ورود به دانشگاه

دانش ‌آموزانی که از مدارس شبانه روزی انگلستان فارغ‌ التحصیل می‌ شوند، شانس بیشتری برای ورود به بهترین دانشگاه‌ها را دارند چراکه مدارس شبانه روزی انگلستان حامی دانش‌آموزان در طول فرآیند درخواست ورود به دانشگاه بوده و به دانش‌آموزان اطمینان می‌ دهند که فرصت قبولی در رشته‌های مورد علاقه خود را خواهند داشت و اینگونه افراد زیادی را برای ورود به دانشگاه های برتر آماده نموده اند.

- آماده سازی برای کسب شغل ایده آل

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان زمینه را برای شغل ایده آل افراد آماده می کند. مدارس شبانه روزی انگلستان از معتبرترین مدارس در جهان می باشند که در زمینه هایی مانند تجارت، علوم و سیاست افراد زیادی را وارد مشاغل موفق کرده اند. مدارک تحصیلی انگلستان برای کارفرمایان در سطح جهانی معتبر و پذیرفته شده می باشند.

- تقویت مهارت زبان انگلیسی

هر چه زبان در سنین پایین تر آموخته شود، آموختن آن آسانتر خواهد بود. مدارس شبانه روزی انگلستان متخصص تبدیل یک کودک با معلومات خیلی کم انگلیسی به یک دانش آموز دارای مهارت های عالی زبان انگلیسی و آماده برای کالج و دانشگاه می باشند. در کلاسهای با تعداد نفرات کم و معلم های حرفه ای، دانش آموز می تواند مهارت های زبان خود را بسیار سریع پرورش دهد، حتی با لهجه بریتیش! باید در نظر داشت که مهارت های زبانی بطور طبیعی با آغاز کلاسها تکامل یابد ولی بیشتر مدارس در قبال دریافت هزینه، کمک های بیشتری بابت زبان آموزی در صورت درخواست ارائه می کنند.

- آموزش زندگی مستقل

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان علاوه بر پیشرفت تحصیلی در رشد شخصی، توسعه نظم و انضباط و بلوغ و استقلال فردی نیز بسیار تاثیرگذار است. آموزش به داخل مدرسه محدود نمی شود و در اقامتگاه ها نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود که زندگی مستقل را تجربه کنند و مدیریت فعالیت و کارهای روزانه، نظم و انضباط شخصی را یاد بگیرند. در نتیجه، دانش آموزان در این محیط قادرند با برخورداری از حمایت معلمان تحصیل کرده و مجرب، با تجربه های آنان آشنا شده و دانش لازم را برای مواجهه با شرایط جدید زندگی را پیدا کنند و کنترل برنامه های خود را برعهده بگیرند.

- راهنمایی و پشتیبانی 24 ساعته

مدارس شبانه روزی انگلستان دارای معلمان و پشتیبانان آموزش دیده و ماهر دانش آموز هستند که تجربه و راهنمایی های خود را حتی در ساعاتی خارج از کلاس در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. این افراد به دانش آموزان کمک می کنند که از عهده کارهای خود برآیند و با دلسوزی و فداکاری دانش آموز را راهنمایی می نمایند. در برخی از مدارس شبانه روزی مشاوران و مربیان شخصی برای متقاضیان در نظر گرفته می شود.

- فعالیت های فوق آموزشی

مدارس شبانه روزی انگلستان طیف گسترده ای از فعالیت های فوق برنامه در زمینه هایی مانند ورزش، عکاسی، رقص، شطرنج، تئاتر، نوشتن ترانه، برنامه نویسی کامپیوتر، نقاشی، قایقرانی، اسب سواری، موسیقی، اسکی و هاکی، فعالیت های فرهنگی و هنری و انجمن های مباحثه را شامل می شوند تا دانش آموزان علایق خود را پرورش دهند. تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان به معنای استفاده از طیف وسیعی از برنامه های فوق آموزشی است که در مدارس دیگر ارائه نمی‌شود. مدارس شبانه روزی با برگزاری این برنامه ها قصد دارد در نهایت به توسعه مهارت‌ها و افزایش علاقه‌مندهای دانش آموزان کمک کند.

03

در بیشتر مدارس می توان کلاس های گوناگون هنری و ورزشی که بصورت اختیاری بعد از ساعات مدرسه یا در پایان هفته با امکانات بسیار عالی برگزار می شوند انتخاب کرد. همانطور که ورزش و هنر کمک می کنند تا فرد سلامت و خوشحال باشد، همزمان ورزش و هنر جهت ایجاد خلاقیت و اعتماد به نفس و کارگروهی بسیار مفید می باشند. همچنین آنها می توانند فرد را به شغل های خارق العاده هدایت کنند.

- ارتباطات فرهنگی و دوستی های بین المللی

در مدارس شبانه روزی انگلستان، دانش‌آموزان فرصت زندگی در کنار افرادی با انگیزه، اهداف و آرزوهای مشابه خودشان را دارند. آن‌ها می‌توانند با هم‌سن‌های خود از هر نقطه دنیا ارتباط برقرار کنند، به طوری که دوستی های قوی و ماندگاری تشکیل می دهند که مدت ها پس از فارغ التحصیلی نیز ادامه خواهد داشت. با گشت و گذار همراه معلمان و همکلاسی ها در شهرها و همچنین طبیعت انگلستان می توان بیشتر با آنها آشنا شد. مدارس شبانه روزی انگلستان پذیرای دانش آموزان از تمامی ادیان، ملیت ها و فرهنگ ها می باشند و دانش آموزان می توانند مهارت های اساسی در درک فرهنگ های دیگر را بدست آورند.

معایب تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان


- هزینه های بسیار بالا

به دلیل امکانات بسیار گسترده مدارس شبانه روزی ، نرخ شهریه این مدارس بالاست.

- دوری از خانواده

دانش آموزانی که در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند، فرصت زندگی در کنار خانواده را از دست می دهند و این امر ممکن است موجب بد خلقی، نا امیدی و منزوی شدن آنها شود. البته شما می توانید برای تحصیل در انگلستان به گزینه دریافت ویزای همراه برای کشور انگلستان استفاده کنید تا این مشکل برای شما حل شود

- قرارگیری در محیطی جدید

مطابقت پیدا کردن برای برخی از دانش آموزان در سنین پایین با محیطی کاملاً جدید با افراد و شرایط نا آشنا بسیار دشوار است.

04

شرایط پذیرش در مدارس شبانه روزی انگلیس


شرایط پذیرش هر مدرسه شبانه روزی به صورت کاملاً مستقل از طریق خود مدرسه ارائه می شود. از این رو جهت اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز متقاضیان می بایست به وب سایت مدرسه مورد نظر مراجعه کنند.

مهمترین دغدغه دانش آموزان بین المللی اخذ ویزا است. دانش آموزان 4 تا 17 سال جهت تحصیل در مدرسه شبانه روزی در انگلستان می توانند از طریق ویزای Tier 4 اقدام نمایند. موارد زیر لازمه دریافت ویزای Tier 4 برای دانش آموزان می باشد:

پذیرش مدرسه
رضایت نامه از والدین
تمکن مالی

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان


هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی در برگیرنده هزینه پانسیون به همراه شهریه دوره تحصیلی متقاضی است. هزینه های این مدارس در هرسال برای دانش آموزان متغیر است ولی به صورت متوسط سالانه مبلغی بین 30 تا 45 هزار پوند است. ممکن است در ابتدا این هزینه ها زیاد به نظر برسد اما وقتی کیفیت تدریس، سطح بالای مراقبت و نظارت، اسکان و تغذیه مناسب، امکانات عالی آموزشی و ورزشی و بسیاری از فعالیت های فوق برنامه در نظر گرفته شود، بسیار مقرون به صرفه است.

05

موارد بسیاری ممکن است بر هزینه های مدارس شبانه روزی انگلستان تاثیر بگذارد از جمله :

- سن دانش آموز

- موقعیت مکانی مدرسه

- نوع و رتبه مدرسه

- امکانات و تجهیزات مدرسه

- خورد و خوراک

- خوابگاه

- بیمه

- فوق برنامه ها

هزینه خدمات محلی از قبیل جمع‌آوری زباله، آتش‌نشانی، خدمات تفریحی و... برای هر فرد بالای 18 سال ملزم به پرداخت است.

شرایط اسکان دانش آموزان در مدارس شبانه روزی انگلستان


در مدارس شبانه روزی ( boarding school ) دانش آموزان همراه با هم در خوابگاه مدرسه زندگی می کنند. ممکن است هر مدرسه دارای چندین خوابگاه باشد. دخترها و پسرها در خوابگاه های جداگانه اقامت می کنند. در هر خوابگاه، حداقل یک مسئول خوابگاه در محل خوابگاه زندگی می کند که وظیفه او مراقبت و تامین نیازهای ساکنین خوابگاه می باشد. دانش آموزانی که در مدارس شبانه روزی هستند فاصله زیادی با مدارس ندارند و یا اینکه خوابگاه ها در خود مدرسه واقع شده است و امنیت بیشتر و زمان کمتری برای رفت و آمد دانش آموزان وجود دارد.

دانش آموزان با سنین کمتر معمولاً در یک اتاق مشترک بهمراه دانش آموزان دیگر مستقر می شوند. هر دانش آموز دارای فضای مخصوص خود می باشد که می تواند وسایل شخصی خود را در آنجا قرار دهد و کمد شخصی قابل قفل شدن برای وسایل شخصی خود دارا می باشد. دانش آموزان با سنین بالاتر معمولاً اتاق شخصی خود را دارند یا هر اتاق را فقط با یک نفر شریک خواهند بود. همچنین ممکن است فرد دارای حمام و امکانات شستشو اختصاصی نیز باشد.

بیشتر خوابگاه ها دارای فضای عمومی ای هستند که دانش آموزان می توانند در آنجا با یکدیگر معاشرت کنند یا تلویزیون تماشا کنند و سرگرمی هایی مانند تنیس روی میز، فوتبال دستی و بیلیارد بازی کنند. بسیاری از این فضاها آشپزخانه کوچکی دارند که می توان در آنجا آشپزی کرد.

تغذیه در مدارس شبانه روزی انگلستان


مدارس شبانه روزی تمایل و تلاش زیادی جهت سالم بودن و باب میل بودن غذای خود دارند. تغذیه با کیفیت مناسب عاملی بسیار مهم هم برای سلامتی و هم شادابی فرد می باشد.

06

برای وعده صبحانه غذاهای طبخ شده، نان تست، غلات، پوره یا میوه سرو می شود. برای ناهار انتخاب های گوناگونی از غذاهای مغذی شامل غذاهای گرم، سالاد، غذای ویژه گیاهخواران، دسرهای جذاب و میوه تازه سرو می شود. برای وعده شام نیز انتخاب ها مشابه ناهار، گوناگون و مغذی می باشد.

بیشتر مدارس برای رژیم های گیاهخواری غذای با کیفیت عالی سرو می کنند. اگر دانش آموزان تقاضای غذای حلال دارند یا آلرژی غذایی دارند می توانند در این خصوص با مدرسه صحبت کنند تا مقدمات مورد نظر برای آنها محیا شود.

سیستم مدارس شبانه روزی انگلستان


بیشتر مدارس شبانه روزی انگلستان ترکیبی از دانش آموزان بین المللی و دانش آموزان انگلیسی را آموزش می دهند. بیشتر مدارس شبانه روزی انگلستان دو جنسیتی می باشند که هم دانش آموزان دختر و هم پسر را آموزش می دهند ( کلاس ها مختلط و خوابگاه ها جداگانه می باشند). همچنین بسیاری مدارس تک جنسیتی نیز وجود دارد.

انواع مدارس شبانه روزی در انگلستان

مدارس شبانه روزی خصوصی انگلستان

مدارس شبانه روزی دولتی انگلستان

در حدود 465 مدرسه شبانه روزی خصوصی

38 مدرسه شبانه روزی دولتی

پذیرش دانش آموزان متقاضی از تمام ملیت ها

فقط پذیرش دانش آموزان انگلیسی

دریافت شهریه و هزینه های اقامتی

شهریه رایگان (بعهده دولت) دریافت هزینه های اقامتی

مدارس شبانه روزی خصوصی انگلستان
مدارس شبانه روزی دولتی انگلستان
در حدود 465 مدرسه شبانه روزی خصوصی
38 مدرسه شبانه روزی دولتی
پذیرش دانش آموزان متقاضی از تمام ملیت ها
فقط پذیرش دانش آموزان انگلیسی
دریافت شهریه و هزینه های اقامتی
شهریه رایگان (بعهده دولت) دریافت هزینه های اقامتی

مقاطع تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان


- تحصیلات ابتدایی

مختص سنین 4 یا 5، تا 11 یا 13 سال می باشد.

- تحصیلات متوسطه

مختص دانش آموزان دارای سن 11 یا 13 سال تا 16 سال می باشد. در 2 سال پایانی مقطع تحصیلات متوسطه (سنین 14 تا 16 سال) بیشتر دانش آموزان جهت دریافت مدرک GCSE تحصیل می کنند. همچنین دوره International Baccalureate Middle Year Program میتواند به عنوان جایگزین دوره GCSE گذرانده شود.

- Sixth Form

مختص دانش آموزان سنین 16 تا 18 سال می باشد. در پایان این دوره معمولاً دانش آموزان آزمون A-Level یا آزمون های جایگزینی نظیرIB و foundation می دهند.

موضوعات درسی و مدارک تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان


مدارس شبانه روزی انگلستان طیف وسیعی از موضوعات نظیر ریاضیات، علوم (فیزیک، زیست شناسی و شیمی)، تاریخ، جغرافی، تئاتر، تکنولوژی اطلاعات، ادبیات و زبان خارجی را ارائه می دهند. علاوه بر این دوره ها فعالیت های فوق برنامه نیز برگزار می گردد. تمامی این مدارک مقبولیت بسیار بالایی مابین دانشگاه ها، کالج ها و کارفرمایان در انگلستان و سطح بین الملل دارا می باشند.

سال تحصیلی و تعطیلات مدارس شبانه روزی انگلستان


سال تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان دارای 3 ترم می باشد. هر مدرسه تاریخ شروع و پایان هر ترم خود را تعیین می کند و این تاریخ ها می توانند متفاوت باشند ولی به صورت کلی زمان شروع و پایان هر ترم به شرح ذیل می باشند:

- ترم پاییز

از سپتامبر تا اواسط دسامبر. تعطیلات میان ترم پاییز یک تا دو هفته و در پایان ماه اکتبر می باشد.

- ترم بهار

اوایل ژانویه تا اواسط آوریل. تعطیلات میان ترم بهار یک هفته و در ماه فوریه می باشد.

- ترم تابستان

از میانه آوریل تا اواسط جولای. تعطیلات میان ترم تابستان یک هفته و در انتهای ماه مه می باشد.

در طول تعطیلات طولانی تابستان (از اوایل جولای تا اوایل سپتامبر) و در تعطیلات کریسمس ( از میانه دسامبر تا اوایل ژانویه) بیشتر مدارس شبانه روزی تعطیل می باشند و دانش آموزان به منزل خود و نزد والدینشان باز می گردند.

07

برای تعطیلات کوتاهتر میان ترم، بعضی مدارس باز می مانند. بطور معمول در این بازه زمانی کلاسی برگزار نخواهد شد ولی تحت نظر کارکنان مدرسه دانش آموزان می توانند در فعالیت ها و برنامه های تدارک دیده شده شرکت کنند. بیشتر مدارس در تعطیلات میان ترم تعطیل می باشند. اگر برای امکان بازگشت به منزل نباشد، می بایست نزد یک قیم اقامت کند. قیم یک شخص بزرگسال مسئول دانش آموز در انگلستان خواهد بود و از او مراقبت می کند. مدرسه شبانه روزی می تواند در پیدا کردن قیم به دانش آموز کمک کند.

برترین مدارس شبانه روزی انگلستان


انگلستان به دلیل داشتن تعداد زیادی از بهترین مدارس شبانه روزی در جهان مشهور است. عواملی مختلفی همچون کیفیت آموزش، روش تدریس و شیوه زندگی دانش آموزان، باعث اعتبار این مدارس شده است. چند مدرسه شبانه روزی معروف که در انگلستان قرار دارند:

Ardingly

این مدرسه جزء مدارس شبانه روزی خصوصی مخصوص دختران و پسران از سن 2 تا 18 سال است. این مدرسه آموزش های متفاوتی از قبیل دو میدانی، شنا، تنیس، شمشیربازی، غواصی و… را به دانش آموزان ارائه می کنند.

مدرسه Badminton

این مدرسه شبانه روزی مختص دختران در سنین 3 - 18 سال است. در حال حاضر حدود 450 دانش آموز در مدرسه مشغول به تحصیل هستند. از جمله فارغ التحصیلان این مدرسه می توان به ایندیرا گاندی، نویسنده معروف آیریس مرداک و بسیاری دیگر اشاره کرد. این مدرسه برای فعالیت هایی از قبیل هنر، نمایش، موسیقی و ورزش برنامه های خاصی را برای دانش آموزان در نظر گرفته است.

مدرسه Bed ford

مدرسه بد فورد مختص پسران در سنین 7 تا 18 سال است. این مدرسه در سال 1552 در بخش بد فوردشایر تاسیس شد. حدوداً 1100 دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. این مدرسه نیز دارای امکانات و برنامه های چشمگیری برای دانش آموزان خود است.

ETON College

کالج اتین مدرسه شبانه روزی است که مختص پسران 13 تا 18 ساله است. این مدرسه دارای برنامه های دانشگاهی با استاندارد بالا، فعالیت های ورزشی و فرهنگی و پشتیبانی شبانه روزی است. انتخاب در این مدرسه بر اساس خصوصیات همه جانبه است و صرفاً بر مبنای معیار های آکادمیک نیست. گفتنی است شرایط پذیرش در این مدرسه کاملاً رقابتی و شایسته مدار می باشد.

کالج برایتون


برایتون یک مدرسه شبانه روزی بسیار محبوب برای دختران و پسران 13 تا 18 ساله است. این کالج در فاصله نزدیکی از لندن قرار گرفته است. فارغ التحصیلان این کالج سالانه نتایج بسیار چشمگیری جهت ورود به دانشگاه دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها