خاطرات آیت الله هاشمی، روز ۶ آذر ۱۳۷۷:

از مذاکره در مورد پارس جنوبی تا ضربه خوردن اسراییلى‌ها در جنوب لبنان

در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی از وقایع جنجالی سال 1377 در ششم آذر می خوانیم: بعد از ضربه خوردن اسراییلى‌ها در جنوب لبنان، منطقه در آستانه بحران است و احتمال عقب‌نشینى اسراییل، باز مطرح شده و [بنیامین] نتانیاهو، [نخست‌وزیر اسراییل]، سفرش به اروپا را نیمه‌تمام گذاشته و به اسراییل بازگشته است.

از مذاکره در مورد پارس جنوبی تا ضربه خوردن اسراییلى‌ها در جنوب لبنان
کد خبر: 481489
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۳:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «در جستجوی مصلحت»، عنوان جدیدترین کتاب خاطرات روزنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی است که امسال منتشر می شود.

به گزارش جماران، این کتاب شامل خاطرات هاشمی از وقایع جنجالی سال 1377 است. روزنوشت های این سال از آن روز اهمیت دارد که ناگفته هایی را از دولت نوپای سیدمحمد خاتمی و وقایعی همچون دستگیری غلامحسین کرباسچی، کتک زدن وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، استیضاح وزیر کشور و قتل های زنجیره ای را روایت می کند؛ وقایعی که هنوز پرونده آنها باز است.

بخش ششم این روزنوشت ها در پی می آید:

جمعه 6 آذر 1377 - 7 شعبان 1419 - 27 نوامبر 1998

در خانه بودم. وقت بیشتر به مطالعه و تنظیم‌کتابخانه و معاشرت‌ گذشت. ظهر، بچه‌ها جمع بودند، جز فاطى که به قبرس سفر کرده است. درباره سفر به کیش و پارس‌جنوبى مذاکره شد. همشیره فاطمه و طاهره آمدند؛ بناست فردا چشم طاهره براى گذاشتن لنز، عمل شود.

شب، همشیره صدیقه و دخترش مهدیه آمدند. اذان در گوش نوزاد مهدیه، على،گفتم. خبر دادند، آشیخ محمد [هاشمیان] در رفسنجان، دچار کسالت است و براى معالجه مراجعه نمى‌کند. هفته آینده عازم عُمره‌اند.

بعد از ضربه خوردن اسراییلى‌ها در جنوب لبنان، منطقه در آستانه بحران است و احتمال عقب‌نشینى اسراییل، باز مطرح شده و [بنیامین] نتانیاهو، [نخست‌وزیر اسراییل]، سفرش به اروپا را نیمه‌تمام گذاشته و به اسراییل بازگشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها