کد خبر: 483248
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۰۷:۵۸:۰۰
| |

ایرج ندیمی، فعال سیاسی:

انتخابات ایران شخص‌محور است

یک فعال سیاسی با بیان اینکه انتخابات در ایران بیش از آنکه حزب محور باشد؛ شخص محور است، گفت: باوجود آنکه هنوز به انتخابات حزبی در ایران نرسیده ایم، می توان گفت که سه دیدگاه اصلی بر سیاسیت ایران حاکم است.

انتخابات ایران شخص‌محور است
کد خبر: 483248
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۰۷:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ایرج ندیمی، فعال سیاسی، در تحلیل فضای انتخاباتی پیش رو، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری 1400 شاید از نظر تنوع افراد دارای تکثر باشد، اما از نظر گفتمان و استراتژی همانند سال های گذشته محدود به دو جریان اصلی است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: همانند ادوار گذشته دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی به همراه گروه ها و جریان های وابسته به خود مثل جریان اعتدالی یا انقلابی وارد عرصه رقابت ها می شوند. تمام آن ها جریان هایی هستند که در راستای اهداف سیاسی چهل چند ساله انقلاب اسلامی ایران فعالیت می کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه انتخابات در ایران بیش از آنکه حزب محور باشد؛ شخص محور است، گفت: باوجود آنکه هنوز به انتخابات حزبی در ایران نرسیده ایم، می توان گفت که سه دیدگاه اصلی بر سیاسیت ایران حاکم است.

وی ادامه داد: یکی از این دیدگاه ها به تغییر معتقد است؛ خواستار اصلاحات ساختاری و اجرایی در قانون اساسی است. یک جریان برای پیش برد اهدافش به تثبیت نیاز دارد. گروهی هم هستند که استراتژیشان تلفیق دو دیدگاه قبلی است.

ندیمی افزود: مثلا در حوزه سیاست خارجی می گویند راه درست همین است که تا کنون آمده ایم. آن یکی می گوید باید در سیاست ورزیمان در حوزه بین الملل تغییر ایجاد کنیم. گروه سومی هم هستند که اساس ارتباط جهانی را مهم می دادند اما به روش گذشته هم پایبند هستند.

وی در پایان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شاهد رقابت این سه تفکر با یکدیگر در قالب دو جریان اصلی کشور هستیم. باید دید مردم به کدام یک از این دیدگاه ها مایل هستند و آن را برای حل مشکلات داخلی و بین المللی مفید می دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها