کد خبر: 490899
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۷:۴۲
| |

محمود صادقی، نماینده مجلس دهم:

انتخابات 1400| سخنان نایب‌رئیس مجلس برخلاف منویات و توصیه‌های رهبری است/ موضع اخیر فرمانده ناجا مبهم است

یک نماینده مجلس دهم گفت: سخنان نائب‌رئیس مجلس انقلابی مبنی بر اینکه «حاصل ‎انتخابات‌های پرشور، انتخاب نادرست است»، حداقل در ظاهر برخلاف منویات و توصیه‌های رهبری، چرا که رهبری، همواره به مشارکت پرشور در انتخابات توصیه داشته است.

انتخابات 1400| سخنان نایب‌رئیس مجلس برخلاف منویات و توصیه‌های رهبری است/ موضع اخیر فرمانده ناجا مبهم است
کد خبر: 490899
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۷:۴۲

اعتمادآنلاین| احتمالا از آن جا که دوستان پیش بینی می‌کنند که سطح مشارکت در انتخابات آتی پائین خواهد بود، شاید از همین حالا زمینه سازی ذهنی کرده و این مسئله را از پیش، توجیه می‌کنند.

به گزارش امتداد، پس از ردصلاحیت فله‌ای داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، اظهار نظرهای شاذ و عجیبی برای دفاع از این رویکرد از سوی برخی از چهره‌ها مطرح شده و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

محمود صادقی از داوطلبان ردصلاحیت شده انتخابات خرداد و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، ضمن اشاره به اظهار نظر اخیر سردار اشتری، فرمانده ناجا درخصوص برخورد پلیس با کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت کنند، اظهار داشت: عدم شرکت در انتخابات و حتی توصیه به آن در قانون ما جرم‌انگاری نشده و این مسئله مبهم است.

وی افزود: من به شخصه چنین جرمی را در مجموعه قوانین کشور سراغ ندارم. نمی‌دانم که مبنای این موضع فرمانده نیروی انتظامی بر اساس کدام قانون بوده و اتخاذ چنین موضعی، ابهام‌آمیز به نظر می‌رسد.

صادقی در ادامه نیز با اشاره به اظهار نظر اخیر مصری، نائب رئیس مجلس انقلابی مبنی بر اینکه "حاصل ‎انتخابات‌های پرشور، انتخاب نادرست است!"، تصریح کرد: این سخنان، حداقل در ظاهر بر خلاف منویات و توصیه‌های رهبری، چرا که رهبری، همواره به مشارکت پرشور در انتخابات توصیه داشته است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: احتمالا از آن جا که دوستان پیش بینی می‌کنند که سطح مشارکت در انتخابات آتی پائین خواهد بود، شاید از همین حالا زمینه سازی ذهنی کرده و این مسئله را از پیش، توجیه می‌کنند. خواست و توصیه رهبری، همیشه مشارکت پرشور در انتخابات بوده و همواره تصریح کرده‌اند که مشارکت پرشور، اصل بوده و نتیجه، فرع خواهد بود. بنابراین، تصور می‌کنم که شاید بهتر است که نایب رئیس مجلس به دیدگاه‌های رهبری رجوع کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان نیز با اشاره به بازخورد نامه اخیر خود به رهبری، یادآور شد: نگارش این نامه به رهبری، بازخورد اجتماعی خوبی داشته اما، بازخورد خاص، خیر!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها