کد خبر: 494283
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

عباس شاه‌رفعتی، نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان:

انتخابات 1400| فساد و اختلاس زیبنده نظام اسلامی نیست/ تحریم‌کنندگان انتخابات خود را به انزوا می‌کشانند

یک نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان گفت: واقعاً زیبنده نظام اسلامی نیست که در آن فساد اقتصادی، اختلاس و رانت خواری باشد و یا از سوی دیگر زیبنده این نظام مقدس نیست که در آن فساد اجتماعی و فرهنگی باشد.

انتخابات 1400| فساد و اختلاس زیبنده نظام اسلامی نیست/ تحریم‌کنندگان انتخابات خود را به انزوا می‌کشانند
کد خبر: 494283
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس شاه‌رفعتی، نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان چهارشنبه شب در برنامه تبلیغات انتخاباتی خود گفت: برابری رهبری جمهوری اسلامی ایران با سایر آحاد ملت، بر خلاف بسیاری از کشورها مانند آمریکا است که رئیس جمهوری در آنجا مصونیت قضایی دارد اما در کشور اسلامی ما رهبری از نظر مسوولیتهای ذکر شده مانند سایر مردم است، بر این اساس اهمیت انتخابات خبرگان کمتر از دیگر انتخابات نیست.

نامزد دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: از افتخارات نظام و قانون اساسی ما این است که رهبری از لحاظ مسوولیت جزایی، قضایی و سیاسی با تمامی آحاد ملت مساوی است.

وی گفت: مجلس خبرگان رهبری حلقه وصل جمهوریت و اسلامیت نظام است چرا که مجلس خبرگان با انتخاب مردم تشکیل می‌شود و رهبری که بر مردم، ولایت و زعامت دارد توسط خبرگان ملت در مجلس خبرگان انتخاب می شود، یعنی هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام اسلامی از طریق این مجلس تحقق پیدا می‌کند.

شاه رفعتی ادامه داد: مجلس خبرگان به جهت وظایفی که دارد از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است که سه وظیفه انتخاب رهبری، نظارت بر بقای شرایط رهبری و برکناری رهبری از وظائف مهم این مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: مساله نظارت خبرگان ملت اهمیت ویژه ای به این مجلس داده است، نظارت خبرگان در سه جهت است یک، توانایی رهبری جامعه توسط ولی‌فقیه منتخب، دوم بقای شرایطی که ولی فقیه باید داشته باشد و سوم اینکه اگر خدای نکرده از ابتدا فاقد بعضی شرایط بوده است، نظارت و بررسی می‌شود.

شاه رفعتی افزود: بعد از انتخاب رهبر، این سه وظیفه مهم بر عهده مجلس خبرگان است و نباید این نهاد را دست‌کم گرفت، بنابراین مجلس خبرگان که به نمایندگی از مردم، رهبر را انتخاب کردند، نظارت بر رهبری دارند و این نظارت، نظارت مردم بر عالی‌ترین مقام نظام در جمهوری اسلامی است.

این نامزد مجلس خبرگان همچنین گفت: علاوه بر وظایف اصلی، مجلس خبرگان وظایف جانبی و فرعی نیز دارد، چنانکه رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارها با اعضای مجلس خبرگان اعلام کردند که اعضای خبرگان باید نسبت به مسوولان کشوری و استانی نظارت کنند و اگر جایی تخلفی دیدند تذکر داده و جلو انحرافات را بگیرند.

فساد و اختلاس زیبنده نظام اسلامی نیست

نامزد دومین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: واقعاً زیبنده نظام اسلامی نیست که در آن فساد اقتصادی، اختلاس و رانت خواری باشد و یا از سوی دیگر زیبنده این نظام مقدس نیست که در آن فساد اجتماعی و فرهنگی باشد.

شاه رفعتی ادامه داد: شما مردم شریف عزیز و بزرگوار شایسته این هستید که در سایه نظامی زندگی کنید که عدالت، رفاه و امنیت در آن وجود داشته باشد.

وی گفت: اصل و اساس حکومت در اسلام به اقامه عدل و عدم وقوع ظلم در جامعه است، حکومت با ظلم و فساد پایدار نخواهد ماند بلکه حکومت با عدالت پایدار می شود، چون اساس ولایت و حکومت در اسلام بر اساس اقامه عدل است و همین مساله اعتماد مردم را جلب می کند.

شاه رفعتی گفت: شما مردم وقتی این وضعیت نابسامان اقتصادی را می بینید ناراحت می شوید چرا که می بینید بی عدالتی صورت گرفته است با این وضعی که برخی مدیران ضعیف به وجود آورده اند، می‌بینیم غنی، غنی تر و فقیر، فقیرتر شده است.

وی ادامه داد: چه کسی باید تذکر بدهد؟ خبرگان ملت و نمایندگان شما مردم باید تذکر دهند و جلو این نابسامانی‌ها را بگیرند.

شاه رفعتی افزود: بعضی بر اثر این نابسامانی‌ها می خواهند در انتخابات شرکت نکرده و آن را تحریم کنند، اولا امام خمینی (ره) فرمودند که شرکت در همه انتخابات واجب است و مراجع تقلید (برای شرکت در انتخابات) فتوای به وجوب می دهند.

نامزد دومین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: دوم اینکه این حق شماست که در سرنوشت خود دخالت کرده و نماینده ای داشته باشید که صدا، خواسته و حرف شما را به گوش مسوولان برساند و جلو اشکالات و انحرافات را بگیرد.

تحریم کنندگان انتخابات خود را به انزوا می کشانند

شاه رفعتی افزود: کسانی که انتخابات را به خاطر این مسائل تحریم می‌کنند خودشان را به انزوا می کشانند، در همه کشورها ببینید هر گروه و جناح و طیفی که انتخابات را تحریم کرد خودش به انزوا کشیده شد و از صحنه اجتماعی دور شد، این حق شماست که در صحنه حضور داشته باشید و در سرنوشت این کشور دخالت کنید، کسی حق ندارد این حق را از شما سلب کند.

وی ادامه داد: یقین دارم مردم شریف خراسان رضوی در انتخابات 1400 به خوبی شرکت کرده و با انتخاب اصلح، شگفتی خواهند آفرید و بعد از انتخابات به همه نشان خواهند داد که همچون گذشته انقلابی، ولایی، پرصلابت و بابصیرت در انتخابات شرکت کرده اند، اگر توفیق حضور در مجلس خبرگان نصیب من شد من در ارتباط و تماس با مسوولان، خواسته شما را به آنان منتقل کرده و پیگیری خواهم کرد.

شاه رفعتی، خراسان رضوی را نگین کشور اسلامی ایران دانست و گفت: این استان با وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و میلیون‌ها زائر در سال نباید یک جوان بیکار داشته باشد، بیکاری، نابسامانی، مشکلات و فساد فرهنگی و اقتصادی زیبنده این استان نیست، امید و یقین دارم با سربلندی از این حق مسلم خود استفاده خواهد کرد.

نامزد دومین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: اینجانب متولد سال 1339 در مشهد هستم. تحصیلات حوزوی خود را در سال 54 در مشهد آغاز کرده و از سال 59 تاکنون در حوزه علمیه قم مشغول تدریس هستم.

شاه رفعتی افزود: همچنین از سال 77 تا چند سال پس از آن در دانشگاه های مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس داشته ام همچنین در حوزه علمیه قم نزد علمای بزرگی همچون آیات عظام گلپایگانی، بهجت، فاضل لنکرانی، میرزا جوادآقا تبریزی و هاشمی شاهرودی که همگی به رحمت خدا رفته اند، تحصیل کرده ام.

وی ادامه داد: همچنین نزد آیات عظامی که الحمدالله در قید حیات هستند مانند آیت الله العظمی وحید خراسانی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله سیدکاظم حائری توفیق تحصیل داشته ام و نیز از 15 سال قبل تاکنون مشغول تدریس درس خارج اصول و فقه در حوزه هستم.

آیات عباس شاه رفعتی، سیدمحمدرضا مدرسی مصلی و غلامرضا مغیسه سه نامزد تایید صلاحیت شده نهایی از میان 12 نامزد ثبت نام شده برای انتخابات میان‌دوره ای مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی هستند.

نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب یکی از نمایندگان خراسان رضوی در این مجلس، دوم اسفند 98 همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد که آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به نمایندگی از این استان در مجلس خبرگان برگزیده و جایگزین آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، نماینده فقید خراسان رضوی در این مجلس شد.

دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی به منظور تعیین جانشین آیت الله مصباح یزدی، که دی ماه پارسال رحلت کرد، 28 خرداد امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در پنج هزار و 59 شعبه اخذ رای مستقر در 87 شهر و 2 هزار و 523 روستای این استان برگزار می شود.

استان 118 هزار و 851 کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کشور و با 33 شهرستان، 6 کرسی از مجموع 88 کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها