کد خبر: 495139
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

پروانه مافی، مشاور پارلمانی شهردار تهران:

انتخابات 1400| تنور انتخابات داغ شده است / اینکه اندیشه اصلاح‌طلبان مورد حمایت اصولگراها قرار می‌گیرد، پیروزی بزرگی است

مشاور پارلمانی شهردار تهران گفت: با تایید مهرعلیزاده و همتی تنور انتخابات 1400 داغ شده و فعالیت ها و مناظرات و صحبت هایی که در بخش های مختلف داشتند، با مشارکت مردم و روزنامه ها و رسانه ها یک مقدار فضا از آن سردی خارج شده است.

انتخابات 1400| تنور انتخابات داغ شده است / اینکه اندیشه اصلاح‌طلبان مورد حمایت اصولگراها قرار می‌گیرد، پیروزی بزرگی است
کد خبر: 495139
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه مافی، مشاور پارلمانی شهردار تهران در خصوص تحریم انتخابات از سوی جبهه اصلاحات ایران گفت: این حرف درست نیست. اصلاح طلبان تاکنون مشارکت بسیار فعالی داشته اند، جبهه اصلاحات ایران را تشکیل دادند و این جبهه را به دبیرخانه کمیسیون ماده 10 معرفی کردند و برای فعالیت از دبیرخانه کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز گرفتند.

به گزارش برنا، او افزود: اصلاح طلبان فعالیت خود را با معرفی نامزدها و معرفی برنامه های آنها بسیار گرم و جدی دنبال کردند. منتها ما به مرحله ای رسیدیم که همه نامزدهایی که جبهه اصلاحات معرفی کرده بود توسط شورای نگهبان رد شدند و صلاحیت آنها احراز نشد و برای ورود به صحنه انتخابات مجوز نگرفتند که این باعث شد، یک مقداری دلسردی و بی انگیزگی در جبهه اصلاحات ایران ایجاد شود و روند فعالیت ها که خیلی منظم، دقیق و با سرعت خوب بود، کند شود.

مافی ادامه داد: با تایید مهرعلیزاده و همتی تنور انتخابات 1400 داغ شده و فعالیت ها و مناظرات و صحبت هایی که در بخش های مختلف داشتند، با مشارکت مردم و روزنامه ها و رسانه ها یک مقدار فضا از آن سردی خارج شده و دلخوری، بی انگیزگی و سردی که بابت رد صلاحیت کاندیداهای جبهه اصلاحات ایران به وجود آمده بود تقریبا می توان گفت که نسبت به گذشته بهتر شده است.

یک عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که با توجه به شعارهایی که کاندیداهای اصولگرا در مناظرات می‌دهند آیا رویکرد آنها تغییر کرده است، گفت: به نظرم انتخابات چنین چیزی را اقتضا می کند ولی ما خیلی خوشحالیم از اینکه کاندیداهای اصولگرا هم به حقانیت صحبت هایی که اصلاح طلبان می کنند واقف می شوند و حتی می آیند به عنوان یک برنامه از آن دفاع می کنند و به همه مردم قول می دهند که آن را جزو برنامه های خود بیاورند و به نظر من این، خود یک پیروزی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: ما پیروزی را نباید فقط در تعداد آراء و شمارش بدانیم، اگر ایده، اندیشه و برنامه های اصلاح طلبان مورد تایید دوستان اصولگرا قرار بگیرد و همانطور که در مناظره ها می بینید به خوبی از همان برنامه ها و اهداف دفاع کنند، در حقیقت اصلاح طلبان کار اساسی خود را کردند و توانستند این تاثیرگذاری عمیق و بنیادین را در برنامه های کاندیداهای اصولگرا هم داشته باشند که خود این یک پیروزی بزرگی است که اتفاق افتاده است.

او اضافه کرد: من فکر می کنم که اقتضای انتخاباتی است که این صحبت ها می شود ولی امید داریم که هر کدام از این کاندیداها اگر رای آوردند به وعده هایی که دادند، عمل کنند. همانطور که می گویند باید به وعده ها عمل کرد و صحبت از صداقت، درستی و راستی می‌زنند، نسبت به قول های خود در حوزه های مختلف سیاسی، زنان، فرهنگی و جوانان باید عملکرد مناسبی نسبت به وعده هایی که می دهند، داشته باشند.

مافی در پاسخ به این سوال که در صورت باقی‌ ماندن اکثریت اعضا بر موضع عدم حمایت از نامزدهای موجود، آیا احزاب دیگر به صورت جداگانه از کاندیدایی حمایت می کنند، عنوان کرد: این اتفاق که شما می گویید نمی افتد. یعنی الان مباحثی است و فعالیت هایی در دست انجام است که انشاالله نتیجه آن یکدستی تصمیم جبهه اصلاح طلبان خواهد بود و نسبت به یک تصمیم عقلانی تر و پذیرش کاندیداهایی که در خارج از فرآیند پیش بینی شده در جبهه اصلاحات هستند، اقدام خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها