کد خبر: 513890
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۹:۰۰
| |

آیا اخذ ویزای کار استرالیا بدون مدرک زبان امکانپذیر است؟

دانستن زبان همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مهاجران برای کار در کشورهای انگلیسی زبان مثل استرالیا بوده و هست. سالانه افراد زیادی برای دریافت ویزای کار استرالیا اقدام می‌کنند و قدم در این راه می‌گذارند اما از همان ابتدا مدام این سوال ذهنشان را مشغول می‌کند که «آیا می‌تونم بدون داشتن مدرک زبان ویزای کار استرالیا رو بگیرم؟»

آیا اخذ ویزای کار استرالیا بدون مدرک زبان امکانپذیر است؟
کد خبر: 513890
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دانستن زبان همیشه یکی از دغدغه های اصلی مهاجران برای کار در کشورهای انگلیسی زبان مثل استرالیا بوده و هست. سالانه افراد زیادی برای دریافت ویزای کار استرالیا اقدام می کنند و قدم در این راه می گذارند اما از همان ابتدا مدام این سوال ذهنشان را مشغول می کند که "آیا می تونم بدون داشتن مدرک زبان ویزای کار استرالیا رو بگیرم؟"

هنگامی که حرف از مهاجرت کاری به میان می آید، مواردی مثل مهارت و تخصص، مدرک تحصیلی و سابقه کاری و تمکن مالی قابل قبول پررنگ می شوند و معمولا افراد برای ارتقا و بهبود آن ها تلاش می کنند که برای اما زبان انگلیسی را مثل یک سد بزرگ می دانند که عبور کردن از آن برایشان سخت است. به همین دلیل هم به دنبال روش مهاجرتی هستند که به نمره زبان نیازی نباشد.

اقامت استرالیا، با مدرک یا بدون مدرک زبان؟!؟

برای اخذ اقامت استرالیا از طریق ویزای کار که یک ویزای امتیازی است، خواه ناخواه با متقاضیان دیگر در بالا بردن این امتیاز در رقابت قرار می گیرید.چ

یکی از روش های مهاجرت کاری به استرالیا، اسکیل ورکر یا همان ساب کلاس های 189، 190 و 491 است که برای دریافت ویزای هریک از آنها نیاز به کسب امتیاز دارید. برهمین اساس اگر می ‌خواهید ویزای مهارتی استرالیا را بگیرید، امتیاز زبان انگلیسی در تعیین نتیجه پرونده شما نقش مهمی دارد چون بدون آن نمی ‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

این بدان معناست که دریافت ویزای کاری استرالیا بدون مدرک زبان شدنی نیست!

در هر ویزای استرالیا فرد متقاضی حتما باید سطح زبان اعلام شده را داشته باشد. اگر به فکر این هستید که از این راه در این کشور اقامت دائم داشته باشید پس باید از همین حالا خودتان را برای شرکت در آزمون زبان آماده کنید.

متاسفانه این موضوع باعث شده است تا برخی به دنبال سود جویی در این زمینه باشند و با اصطلاحاتی مانند ویزای کار استرالیا بدون مدرک زبان سعی بر این دارند تا از عدم آگاهی برخی از مهاجران استفاده کنند. به همین علت به شما توصیه می کنیم که برای اخذ ویزای کار استرالیا از طریق موسسه مهاجرتی parsicanada اقدام کنید تا مطمئن تر قدم بردارید.

حداقل نمره زبان برای ویزای کار استرالیا چقدر است؟

حال که از اهمیت وجود مدرک زبان در پرونده تان برای دریافت مجوز کار در استرالیا باخبر شدید بد نیست بدانید که اداره مهاجرت استرالیا سه سطح از آیلتس را برای متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته است که عبارت است از آیلتس 6 ، آیلتس 7 و آیلتس 8 .

شما برای اخذ ویزای کار نیاز دارید تا حداقل یک نمره زبان آیلتس 6/7 و یا معادل آن در دیگر آزمون های مورد تایید اداره مهاجرت را کسب کنید. لازم به ذکر است که متاسفانه این نمره فقط وفقط یک شرط می باشد.

2

آیا امکان جایگزینی مدرک زبان برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟

این مورد کاملا به نوع ویزایی که انتخاب می کنید بستگی دارد. اگر قصد انتخاب ویزای کار استرالیا را دارید باید بگوییم خیر. شما نمی توانید مورد دیگری را در پرونده تان جایگزین مدرک زبان کنید.

در ویزای سرمایه گذاری و کار آفرینی استرالیا شرایط بهتری وجود دارد و شما نیاز به کسب نمره حداقلی آیلتس 4 یا 5 و یا معادل آن PTE30 هستید. آزمون پی تی ای یا Pearson Test of English از دیگر گزینه های اصلی در بین آزمون های معتبر زبان انگلیسی، برای متقاضیانی است که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند.

جالب است بدانید که حتی اداره مهاجرت این کشور در ویزای سرمایه گذاری و در نهایت اگر این نمره راهم کسب نکنید به شما اجازه می دهد تا با پرداخت مبلغی حدود 10هزار دلار پس از ورود به استرالیا در دوره های زبان انگلیسی شرکت کنید. اما این گزینه فقط و فقط برای ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی وجود دارد و متاسفانه بسیاری گمان می کنند که در ویزاهای کاری نیز می توانند به جای ارائه نمره زبان مبلغی را پرداخت کنند. درصورتی که این طور نیست و در دریافت ویزای کار استرالیا لازم است که نمره زبان قابل قبولی در پرونده تان ثبت شود.

انواع آزمون های معتبر زبان انگلیسی

ممکن است واقعا میانه تان با آزمون IELTS خوب نباشد یا شرایط لازم برای شرکت در آن را نداشته باشید، در این صورت می توانید در آزمون های دیگری که در زمینه زبان انگلیسی هستند شرکت کنید.

طبق اعلام رسمی اداره مهاجرت استرالیا در سال 2014 ، علاوه بر آزمون آیتلس نتیجه آزمون های زبان انگلیسی TOEFL IBT و PTE را نیز برای ویزاهای گوناگون قابل قبول است. همچنین از اوایل سال 2015 آزمون CAE (پیشرفته کمبریدج) نیز به فهرست آزمون های معتبر برای مهاجرت استرالیا اضافه شد.

بنابراین فهرست زبان های معتبری که از سوی دولت استرالیا مدرک آن ها پذیرفته می شوند عبارتند از:

· آزمون زبان انگلیسی OET

· آزمون زبان انگلیسی TOEFL iBT

· آزمون زبان انگلیسی PTE

· آزمون زبان انگلیسی CAE

· آزمون آیلتس

در ادامه نیز سه سطح از تسلط و اخذ نمره در آزمون های مختلف را بررسی می کنیم:

تسلط کم و عدم دریافت امتیاز

آزمون IELTS: میانگین نمره 6 در همه مهارت ها

آزمون PTE: نمره 50 در هر مهارت

آزمون CAE: نمره 169 در هر مهارت

آزمون TOEFL IBT: امتیازهای 12 در بخش LISTENING، 13 در READING، 21 در WRITING و 18 در SPEAKING

تسلط متوسط و دریافت 10 امتیاز

آزمون IELTS: میانگین نمره 7 در همه مهارت ها

آزمون PTE: نمره 65 در هر مهارت

آزمون CAE: نمره 185 در هر مهارت

آزمون TOEFL IBT: امتیازهای 24 در بخش LISTENING، 24 در READING، 27 در WRITING و 23 در SPEAKING

آزمون OET: به دست آوردن سطح B در هر مهارت

تسلط عالی و دریافت 20 امتیاز

آزمون IELTS: میانگین نمره 8 و بالاتر در هر مهارت

آزمون PTE: نمره 79 در هر مهارت

آزمون CAE: نمره بیشتر از 200 در هر مهارت

آزمون TOEFL IBT: امتیازهای 28 در بخش LISTENING، 29 در READING، 30 در WRITING و 26 در SPEAKING

آزمون OET: به دست آوردن سطح A در هر مهارت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها