ماجرای «استعفاهای مکرر روحانی در چهار سال دوم ریاست جمهوری» و پاسخ رهبری به او چه بود؟

روحانی در دوره دوم فعالیت خود در دولت حداقل بیش از چهار بار استعفاء یا تهدید به استعفاء کرده بود. این موضوع بارها موجب ناراحتی رهبری و برخورد او با رئیس جمهور سابق شده بود.

ماجرای «استعفاهای مکرر روحانی در چهار سال دوم ریاست جمهوری» و پاسخ رهبری به او چه بود؟
کد خبر: 514446
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه ها از حداقل دو استعفای مشخص او اطلاع داشته اند اما اینکه در دفعات بعد او در ملاقات خصوصی که با تنش هایی هم همراه بوده تهدید به استعفاء کرده موضوع جدیدی است که امروز مطرح شده است. دیگری نیز درباره‌ی استعفای روحانی و یا تهدید او به این اقدام مطرح شده است. از جمله اینکه رئیس‌جمهور سابق چند ماه پس از حوادث دی‌ماه 96 و همینطور در دی‌ماه 98 در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی و همچنین در واکنش به مخالفت‌ها با مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا استعفا و یا تهدید به استعفا کرده بود.

انصاف نیوز درباره استعفاهای مکرر حسن روحانی نوشته است: رئیس‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم در نشست خبری خود در بهمن 98، حداقل دو نوبت استعفای خود را تایید کرده بود.

حسن روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه «مدتی است شایعاتی درباره‌ی استعفای شما مطرح می‌شود، پاسخ شما به این شایعات چیست؟»، گفته بود: «ماه‌های اولیه که انتخابات برگزار شد، موضوعی به دلایلی در ذهن من بود و خدمت رهبری بیان کردم که دولت آمده است و می‌خواهد کار کند، اما شما اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید فرد یا دولت دیگری بهتر می‌تواند خدمت کند، من آماده‌ام که کنار بروم. ایشان به شدت این موضوع را رد کردند و گفتند من دلم می‌خواهد شما تا آخرین لحظه به خدمت خود ادامه دهید و من از دولت حمایت می‌کنم».

روحانی درباره‌ی دومین استعفای خود نیز بدون اعلام زمان این استعفا گفت: «من به دلایلی خدمت رهبری رفتم و مسئله‌ی استعفا را مطرح کردم، ایشان گفتند من اجازه نمی‌دهم دولت حتی یک ساعت زودتر به کار خود پایان دهد».

در سال‌های اخیر شنیده‌های غیررسمی و تاییدنشده‌ی دیگری نیز درباره‌ی استعفای روحانی و یا تهدید او به این اقدام مطرح شده است. از جمله اینکه رئیس‌جمهور سابق چند ماه پس از حوادث دی‌ماه 96 و همینطور در دی‌ماه 98 در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی و همچنین در واکنش به مخالفت‌ها با مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا استعفا و یا تهدید به استعفا کرده بود.

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درباره‌ی شنیده‌ها پیرامون استعفای روحانی و تکذیب این شنیده‌ها از سوی خبرگزاری فارس در دی‌ماه 98 به انصاف نیوز گفته بود: «متاسفانه ما به اطلاعاتی که خبرگزاری فارس دارد دسترسی نداریم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها