کد خبر: 161927
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۶:۰۲:۰۰
| |

نماینده ایلام در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

فقر و بیکاری مردم ایلام را عصبانی کرده است

آمارها می‌گویند که در طول سال جاری میزان قتل در استان ایلام افزایش 43 درصدی داشته است، نماینده مردم ایلام در مجلس دلیل این اتفاق را افزایش میزان بیکاری و رکود اقتصادی می‌داند.

فقر و بیکاری مردم ایلام را عصبانی کرده است
کد خبر: 161927
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۶:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جانشین رئیس پلیس استان ایلام خبر از افزایش 43 درصدی وقوع قتل در این استان داده و گفته: «این موضوع بسیار نگران کننده است. موضوع دیگری که در بین قتل‌ها وجود دارد و باید فکری به حال آن کرد، خطر استفاده جوانان از سلاح گرم برای ارتکاب جرایم است.»

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام بیکاری و کمبود شغل را اصلی‌ترین دلیل پرخاشگری مردم می‌داند و به اعتمادآنلاین می‌گوید: «متأسفانه در استان ایلام میزان اشتغال پایین است. فشارهای اقتصادی باعث می‌شود که آستانه تحمل مردم پایین بیاید. فقر و بیکاری مردم ایلام را عصبانی کرده است.»

او ادامه می‌دهد: «وقتی آستانه تحمل افراد پایین بیاید، کوچک‌ترین مسئله‌ای می‌تواند منجر به درگیری شود و نزاع‌های شدید شکل بگیرد. طبیعی است که بخشی از این درگیری‌ها منجر به قتل شود.»

میرزایی می‌گوید: «بین وضعیت اشتغال و وضعیت مالی مردم و بروز آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیم وجود دارد. ناامیدی و عصبانیت از وضعیت زندگی، باعث می‌شود که جوانان پرخاشگر شوند و یا از سر بیکاری رو به اموری بیاورند که کم کم بستر بروز خشونت را برایشان فراهم می‌کند.»

او در مورد اینکه چقدر بین دسترسی راحت به سلاح گرم در ایلام و افزایش آمار قتل ارتباط وجود دارد، می‌گوید: «این‌ها همه ابزار هستند. وقتی زمینه‌های روانی و اجتماعی بروز خشونت ایجاد شود افراد وسیله‌اش را هم پیدا خواهند کرد. چطور می‌توانیم از جوانی که برای خودش آینده‌ای نمی‌بیند و از هر سو تحت فشار است، توقع داشته باشیم که عقلانی رفتار کند؟»

میرزایی ادامه می‌دهد: «مشکلات اقتصادی باعث می‌شود که فعالیت‌های فرهنگی هم چنان که باید و شاید تأثیر نداشته باشند چون مردم در اولویت‌های زندگی‌شان مانده‌اند.»

او وضعیت اقتصادی و بیکاری را در استان ایلام رو به وخامت می‌داند و می‌گوید: «ما در طول سال گذشته شاهد بدتر شدن اوضاع بوده‌ایم. وقتی گفته می‌شود که فلان مقدار اشتغال ایجاد شده، این باید نمود داشته باشد مثلاً ما ببینیم که فلان کارخانه تأسیس شده و صد نفر رفته‌اند سر کار یا فلان کارگاه راه افتاده و عده‌ای را مشغول کرده است، ما این چیزها را نمی‌بینیم. همین وضعیت باعث شده که حتی کسانی که به مشاغل آزاد مشغول بودند با رکود مواجه شوند و وضعیت اقتصادی کل مردم استان افت کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها