کد خبر: 217361
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۰۹:۵۷:۰۰
| |

جوابیه آموزش و پرورش به یک گزارش

آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به گزارش" دردسر جدید آموزش و پرورش برای خانواده ها; ثبت نام در مدارس دولتی 200 تا 500 هزار تومان " جوابیه ای را ارسال کرد.

جوابیه آموزش و پرورش به یک گزارش
کد خبر: 217361
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۰۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به گزارش " دردسر جدید آموزش و پرورش برای خانواده ها; ثبت نام در مدارس دولتی 200 تا 500 هزار تومان" جوابیه ای را ارسال کرده است.

متن این جوابیه بدین شرح است:

با عنایت به خبر درج شده در صفحه اجتماعی (ستون فرهنگیان - مدارس) آن خبرگزاری در تاریخ 5 تیر 97 با عنوان «دردسر جدید آموزش و پرورش برای خانواده‌ها; ثبت نام در مدارس دولتی 200 تا 500 هزار تومان» به استحضار می‌رساند:

ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی 98 - 97 بر اساس شیوه‌نامه وزارتی به شماره 4606 مورخ 1397/3/21 مطابق با آیین‌نامه اجرایی مدارس و بر اساس، مصوبه جلسه 652 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 1397/5/20 در هر یک از دوره‌های تحصیلی صورت می‌پذیرد.

محدوده بندی جغرافیای مدارس جهت تسهیل فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان به استناد ماده 31 آیین‌نامه اجرایی می‌باشد و قابل ذکر است که در آیین‌نامه مذکور الزامی به ارائه مبایعه‌نامه دارای کد رهگیری نبوده و احراز محل سکونت دانش‌آموزان طی روش‌های گوناگون برعهده مدیر مدرسه است.

به استناد ماده 30 آیین‌نامه اجرایی مدارس دریافت هرگونه وجه به غیر از وجه مربوط به بیمه حوادث دانش‌آموزی در زمان ثبت‌نام مجاز نمی‌باشد و در صورت مشاهده موارد مغایر برابر ضوابط و مقررات با مدیر متخلف برخورد قانونی صورت می‌پذیرد لکن در مدارس خاص که شهریه مصوب دارند از قبیل مدارس سمپاد، نمونه دولت و شاهد و هیات امنایی دریافت حق ضوابط با رعایت قوانین و مقررات معمول خواهد شد.

نکته جائز اهمیت و قابل توجه در خبر مندرج این که،‌ تیتر و متن خبر با هم مغایرت داشته به این ترتیب که در تیتر «ثبت‌نام در مدارس دولتی 200 تا 500 هزار تومان» عنوان شده در صورتی که در متن خبر به موضوع محدوده‌بندی مدارس و مبایعه‌نامه اشاره شده است که شایسته بود نویسنده محترم با درج تیتر همخوان با متن موجب سوق دادن افکار عمومی به اخذ وجه توسط همکاران خدوم فرهنگی و در نهایت تضعیف جایگاه آموزش و پرورش نمی‌گردید.

عباسعلی باقری; مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها