کد خبر: 222424
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

شهرام جزایری دستگیر شد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرام جزایری حین خروج غیرمجاز از کشور در مرز بازرگان دستگیر شد.

شهرام جزایری دستگیر شد
کد خبر: 222424
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رادفر اعلام کرد: شهرام جزایری حین خروج غیرمجاز از کشور در مرز بازرگان دستگیر شد. وی همراه با چند نفر افغانی قصد داشت با مخفی شدن در داخل یک کامیون به صورت قاچاق از مرز ایران به سمت ترکیه خارج شود که توسط دستگاه ایکس ری شناسایی و دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، مأموران گمرک بازرگان شب گذشته شهرام جزایری را از داخل یک دستگاه تریلر خروجی از کشور که حامل بار ترانزیتی بود دستگیر کردند. این تریلر ترکیه‌ای و حامل بار عدس بود و از مبدأ ترکمنستان عدس بارگیری کرده و قرار بود از کشورمان خارج شود، اما مأموران گمرک با رصد اطلاعات محموله و به کمک دستگاههای کنترلی ایکس ری کامیونی اقدام به اسکن محموله می کنند.

پس از اسکن محموله مشخص می‌شود دو نفر در داخل بار تریلر مخفی شده‌اند که با مشکوک شدن به محموله حاوی قاچاق انسان، مأموران گمرک اقدام به بازرسی کامل محموله کرده و موفق می‌شوند دو نفر را در داخل بار عدس شناسایی و به جرم قاچاق انسان و خروج غیر قانونی از کشور بازداشت کنند.

پس از بازداشت دو نفر یکی از افراد خود را به نام ف . ف و تبعه ایرانی معرفی و نفر بعدی خود را تبعه افغانستان و بنام حبیب الله احمدی معرفی می‌کند اما در بازجویی‌های بیشتر مدارکی برای شناسایی به مأموران گمرک ارائه نمی‌دهد.

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه فرد دوم فاقد مدارک شناسایی بوده بررسی‌های بیشتر انجام و متهم جهت شناسایی بیشتر به نهادهای امنیتی تحویل داده می‌شود که نهایتاً این فرد توسط نهادهای امنیتی شناسایی و در بررسی‌های بعدی اعلام می‌شود که فرد بازداشتی شهرام جزایری است.

جزایری

جزایری پیشنهاد رشوه یک میلیاردی داده است

همچنین توکل حیدری رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به جزییات دستگیری شهرام جزایری در مرز بازرگان اظهار کرد: روز گذشته ماموران گمرک به کانتینری که قصد خروج از کشور را داشته و پلمب آن شکسته شده، مشکوک می‌شوند، به همین دلیل کانتیتر را باز کرده و دو نفر را در آن پیدا می‌کنند که خود را در ابتدا تبعه افغانستانی معرفی می‌‎نمایند که در بازرسی‌های بعدی مشخص می‌شود که یکی از آن‌ها، شهرام جزایری است. این فرد در هنگام دستگیری پیشنهاد رشوه یک میلیارد تومانی را به ماموران می‌دهد که این رشوه توسط ماموران وظیفه شناس رد شده است.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تقدیر از اقدام ماموران گمرک در عدم پذیرش رشوه و گزارش سریع آن به مرجع قضایی، به بیان انگیزه شهرام جزایزی برای خروج غیرقانونی از کشور پرداخت و ادامه داد: این فرد به دلیل بدهی زیاد مالیاتی ممنوع الخروج بوده و در بازپرسی ادعا می‌کند که برای دیدار و سرکشی از یکی از اعضای خانواده‌اش که در کانادا سکونت دارد، قصد خروج از کشور را داشته است.

حیدری با اشاره به اینکه متهم در حال حاضر در اختیار دستگاه قضایی است و تحقیقات ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شهرام جزایری فعلا به اتهام پیشنهاد رشوه و خروج غیرمجاز از کشور در بازداشت بسر می‌برد و تفهیم اتهام صورت گرفته است. این متهم ظاهرا یک پرونده مفتوح نیز در دادگستری مشهد دارد که از این حوزه قضایی خواسته شده تا در صورت اقتضا، نیابت داده شود تا اقدامات قضایی در این زمینه صورت گیرد.

جزایری به اتهام دیگری بازداشت است

در عین حال نیز علی‌اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه دادگستری تهران اعلام کرده است شهرام جزایری به اتهام دیگری باید در زندان باشد، گفت: این که محکومی معتقد باشد مدت محکومیتش تمام شده کفایت نمی‌کند. بلکه باید مقام قضایی در این زمینه اظهار نظر کند. اگر کسی به اتهام دیگری بازداشت نباشد حتی یک ساعت هم بی‌جهت در زندان نمی‌ماند.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که چه مقدار از دوران محکومیت شهرام جزایری باقی مانده است، گفت: برای موضوعی که از قبل وجود داشته باید ظرف همین مدت‌ها محکومیتش تمام می‌شده ولی با توجه به پیگیری که ما از دادگستری تهران کردیم نظرشان این است که فعلا در زندان باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها