کد خبر: 226628
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۳:۰۰
| |

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد:

پایان تصرف غیر قانونی بانک ملی بر موقوفه شاهزاده حسین(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از بازگشت ملک موقوفه بانک ملی به شاهزاده حسین(ع) همدان خبر داد.

پایان تصرف غیر قانونی بانک ملی بر موقوفه شاهزاده حسین(ع)
کد خبر: 226628
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از بازگشت ساختمان موقوفه بانک ملی به بارگاه شاهزاده حسین(ع) همدان خبر داد و گفت: از آنجا که مدت‌ها پیش پیگیر این موضوع بودیم، دیروز با جلسه‌ای که با وزیر اقتصاد، رئیس بانک ملی کشور، نماینده ولی فقیه در استان همدان، استاندار همدان، نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی داشتیم خوشبختانه نتایج خوبی این زمینه به دست آمد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار بود که مصوبه خوبی نسبت به بانک ملی در این جلسات به تصویب رسید، افزود: به تعاملات خوبی نسبت به موقوفه بانک ملی رسیده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه عرصه و اعیان بانک ملی طبق اسناد اداره ثبت، موقوفه است قرار بر این شد که در جلسات بعدی نیز این موضوع مطرح شود تا بانک ملی به جای دیگر منتقل شود.

وی با بیان اینکه قرار بر این شده با برگزاری جلساتی، استانداری همدان زمینی در اختیار بانک ملی قرار دهد تا مکان فعلی به موقوفه بازگردد، خاطرنشان کرد: دیروز توافقاتی حاصل شد که ساختمان موقوفه به امامزاده حسین(ع) برمی‌گردد و این حاصل تلاش دو ساله ما با همراهی نماینده ولی فقیه در استان همدان، استاندار و نمایندگان همدان در مجلس است.

کاروند با بیان اینکه امامزاده حسین(ع) در گذشته موقوفات زیادی داشته که برخی از بین رفته و برخی موجود و در دفاتر ثبتی به نام ملک امامزاده شناخته شده است، گفت: بیش از یک‌هزار و 200 متر ملک امامزاده در تصرف بانک ملی است که بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه از سال 1336 در آن مکان، بانک ملی ساخته شده که قبلاً به صورت سقاخانه و توت‌زار بوده است، افزود: سال 1312 افرادی ملک را تصرف کرده و سال 1336 آن را به بانک ملی فروخته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی با نظر امام(ره) که فرمود «موقوفات باید برگردد»، قانونی وضع شد که در سال 77 رأی بر ابطال سند مالکیت عرصه و اعیان بانک ملی داده شد، گفت: با برگشت ساختمان بانک ملی به امامزاده، باید مراحلی طی و اعتباراتی در نظر گرفته شود و زمینی در اختیار بانک ملی قرار گیرد تا در جای دیگر این بانک ساخته شود. وی بیان کرد: به دنبال آسان کردن دسترسی مردم به امامزاده حسین(ع) و تبدیل بانک ملی به مکان فرهنگی هستیم تا زیر نظر امامزاده خدمات فرهنگی به مردم ارائه شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز از واگذاری ساختمان بانک ملی به امامزاده حسین(ع) همدان خبر داد و گفت: بانک ملی همدان در جای دیگری ساخته می‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: جلسه‌ای را با وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار همدان، نماینده ولی فقیه در استان همدان، خجسته نماینده مردم همدان در مجلس و مسؤولان اوقاف و امور خیریه در وزارتخانه داشتیم که در آن مصوبات خوبی به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: این جلسه پیرو جلسه‌ چند هفته پیش با مدیرعامل بانک ملی در خصوص ساختمان بانک ملی میدان امام(ره) همدان در زمین موقوفه شاهزاده حسین(ع) بود.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه این موضوع از قبل محل مناقشه بود و درخواست برگزاری جلسه‌ای در خصوص بانک ملی را از وزیر اقتصاد داشتم که خوشبختانه این اتفاق افتاد، گفت: در این جلسه معاون اوقاف کشور نیز حضور داشت که به جمع‌بندی‌های خوبی نسبت به مکان موقوفه بانک ملی رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه صورتجلسه‌ای آماده شده که مورد توافق همه است اما باید مراحل را طی کند، افزود: نامه‌ای داده شده تا معاون حقوقی رئیس جمهور نیز نظر خود را اعلام کند تا ساختمان بانک ملی به امامزاده شاهزاده حسین(ع) برگردد به شرطی که تخریب نشود اما در اختیار بارگاه امامزاده قرار گیرد.

حاجی بابایی با بیان اینکه در این جلسه استاندار همدان نیز قول واگذاری محلی برای ساخت بانک ملی را داد، تصریح کرد: شاهزاده حسین(ع)عموی امام زمان(عج) است که با وجود این مکان مقدس شهر همدان باید به عنوان محور و شهر مذهبی مانند شاهچراغ(ع) مطرح شود.

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه واگذاری بانک ملی به امامزاده چه زمانی خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: صورتجلسه تعیین شد تا به نظر معاون حقوقی برسد و در کوتاه‌ترین زمان مسیر واگذاری طی شود.

گفتنی است روزنامه این مطالبه مردمی را با گزارش‌های متعدد بیش از دو سال است که پیگیری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها