کد خبر: 229137
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۶:۳۸:۰۰
| |

معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست:

نبود تجهیزات دست سازمان محیط زیست برای نظارت بر صید چینی‌ها بسته است

معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست اعلام کرد: سازمان شیلات مسئول مستقیم صید ماهی است و سازمان محیط زیست تجهیزات کافی برای نظارت در این زمینه را در اختیار ندارد.

نبود تجهیزات دست سازمان محیط زیست برای نظارت بر صید چینی‌ها بسته است
کد خبر: 229137
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۶:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| پروین فرشچی معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست در خصوص حضور کشتی‌های چینی در خلیج فارس و دریای عمان او نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: هرگونه نظارت بر فعالیت‌های ماهیگیری و شیلاتی با سازمان شیلات است و معاونت محیط زیست دریایی نیز در این رابطه همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد، اما فعالیت و نظارت هر دو بر عهده سازمان شیلات است.

وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست تجهیزات لازم برای نظارت مستقیم در آب‌های سرزمینی یا انحصاری اقتصادی را ندارد. البته در زمینه سهمیه و روش‌های ماهیگیری و ارزیابی ذخایر، تفاهم نامه ای با سازمان شیلات به امضا رسیده که همین موضوع نیز نیازمند تجهیزات و ادوات کافی برای اجرا است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در این زمینه افزود: طبق اعلام سازمان شیلات این موضوع جدید نیست. در واقع این افراد ماهیگیرانی هستند که بر روی کشتی‌هایی با پرچم ایران فعال هستند و برای ایران کار می کنند و قرار است به تدریج با متخصصان و کارکنان ایرانی جایگزین شوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها