کد خبر: 236287
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۲:۳۲:۰۰
| |

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور:

بیش از 70 درصد جمعیت زیر 40 سال هستند

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه اینکه بیش از 70 درصد جمعیت کشور بر اساس سرشماری سال 95 زیر چهل سال هستند، گفت: این افراد نسبت به دیگر افراد جامعه ارتباط بیشتری با فضای مجازی دارند و استعداد رفتار نابهنجار در بین این افراد بیشتر از آن 30 درصد دیگر جمعیت کشور است.

بیش از 70 درصد جمعیت زیر 40 سال هستند
کد خبر: 236287
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۲:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی امیری اصفهانی در جلسه اتاق فکر مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی این معاونت، گفت: برای پیشگیری از جرایم باید تصویری­ دقیق از آنچه که در آینده رخ می‌دهد ترسیم کنیم و متناسب با آن برنامه‌ها و اهداف را طراحی­ کنیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت به سوی آینده در چارچوب سند پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: اصل دوم قانون اساسی که توصیف نظام اسلامی است بر سه راهبرد اجتهاد، پرهیز از سلطه‌گری و ستم گری و استفاده از علوم و فنون و تجربه پیشرفته بشری و تلاش در پیشبرد آن تاکید دارد.

امیری اصفهانی با بیان اینکه بیش از 70 درصد جمعیت کشور بر اساس سرشماری سال 95 زیر چهل سال هستند، اظهار کرد: این افراد نسبت به دیگر افراد جامعه ارتباط بیشتری با فضای مجازی دارند و استعداد رفتار نابهنجار در بین این افراد بیشتر از آن 30 درصد دیگر جمعیت کشور است. دنیای مجازی در حال حاکم شدن بر دنیای واقعی­ است و پیشگیری در دنیای مجازی بیشتر از دنیای واقعی احساس می­‌شود.

معاون سیاسی- امنیتی دادستان کل کشور با استناد به آمار سازمان امور استخدامی کشور مبنی بر اینکه متوسط سن مدیران 45 سال است، گفت: با توجه به زیر 40 سال بودن 70درصد جمعیت کشور، این میانگین سنی مدیران یعنی شکاف 5 ساله بین مدیران و جامعه وجود دارد و اگر درک نزدیکی بین مسئولان و متن جامعه وجود نداشته باشد، امکان ارزیابی و ارائه خدمات بهینه هم وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: الفاظ خشن در فضای محاوره‌ای عمومی رواج یافته است و رفتارهایی مانند احترام، امانتداری و صداقت فراموش شده است. این رفتارهای پسندیده که درکاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است مورد غفلت نظام مدیریت اجتماعی واقع شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها