کد خبر: 240446
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ ۱۳:۱۷:۰۰
| |

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

نیازی به دانش‌آموز تک بعدی نداریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیاز به دانش‌آموز تک بعدی نداریم، گفت: بهترین برنامه برای تربیت دانش‌آموزان و نهادینه کردن فرهنگ همیاری، انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدرسه است.

نیازی به دانش‌آموز تک بعدی نداریم
کد خبر: 240446
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ ۱۳:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که در مدرسه وحدت در منطقه 7 تهران برگزار شد، اظهار کرد: اگر به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مراجعه کنیم، در این سند مأموریت‌ها مشخص شده است و آن دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه در سطح نازل و در حد عالی دستیابی به قرب الهی است و خود این سند دو مسیر اصلی برای تحقق این مساله مشخص کرده است.

وی افزود: حیات طیبه یعنی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان از یک نشاط و شادی برخوردار باشند و در واقع مسیر آن نیز مشخص شده است و تعلیم و تربیت باید در همه ساحت‌ها صورت گیرد. اگر می‌خواهیم جامعه برخوردار از هنجارهای درست باشد نیاز به دانش‌آموزانی داریم که در همه عرصه‌های تربیتی به مراحلی از رشد و کمال رسیده باشند.

وی با اشاره به اینکه ما نیاز به دانش‌آموز تک بعدی نداریم، ادامه داد: ما به کسانی نیاز داریم که زندگی کردن را بیاموزند و به‌زیستن را در تمام مراحل زندگی خود به کار گیرند؛ اینها انسان‌های موثری خواهند بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: راهبرد دوم که سند تحول بنیادین برای دستیابی دانش‌آموزان به مراتب طیبه مشخص کرده، مشارکت است، زیرا مشارکت کلید حل بسیاری از مشکلات در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی به شمار می‌آید و اگر قرار باشد اتفاق مهم رقم بخورد باید همه ما در تحول آن مشارکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: بهترین برنامه برای تربیت دانش‌آموزان و نهادینه کردن فرهنگ همیاری، انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدرسه است؛ در واقع می‌توان گفت شورای دانش‌آموزی تنها نهادی است که همه دانش‌آموزان در شکل‌گیری آن دخالت دارند و می‌توانند نماینده همه دانش‌آموزان در مطالبه خواسته‌های خود از مدرسه باشند.

کاظمی تصریح کرد: خوشبختانه با تغییر رویکرد شورای دانش‌آموزی بنا داریم با تشکیل انجمن‌های متفاوت، شورای دانش‌آموزی را به عرصه فعال در حوزه‌های مختلف تقسیم کنیم. از دانش‌آموزان انتظار می‌رود شورای دانش‌آموزی را به شورای فعال و با برنامه تبدیل کنند و با تشکیل مرتب و منظم جلسات، یکی از بازوان توانمند مدیر واحد آموزشی خود باشند تا در راستای تمرین مشارکت و توانمندسازی دانش‌آموزان به ارتقای فعالیت علمی، فرهنگی و آموزشی کمک کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها