کد خبر: 241405
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۰:۴۳:۰۰
| |

گزارش حق‌شناس از دیدار راهپیمایی اربعین

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای‌شهر تهران که در جریان برگزاری راهپیمایی اربعین به همراه محمدعلی افشانی شهردار تهران از این مراسم بازدید کرده بود، در صحن علنی شورای‌شهر در این باره گزارش داد.

گزارش حق‌شناس از دیدار راهپیمایی اربعین
کد خبر: 241405
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۰:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای‌شهر تهران بعد از بازدید از راهپیمایی اربعین و خدمت‌رسانی شهرداری تهران در این مراسم گزارش این دیدار که به هرماه محمدعلی افشانی شهردار تهران انجام شده بود را در صحن علنی شورای‌شهر قرائت کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ،‌ متن سخنرانی گزارش مراسم اربعین توسط محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در نودوششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران قرائت شدن به شرح زیر بود.


سلام بر حسین
بمناسبت سوگواریهای اربعین


در راستای ماموریتی که شورای شهر تهران واگذار کرده بود و با هماهنگی های رئیس محترم شورا روز پنج شنبه به اتفاق شهردار محترم آقای افشانی و معاونت محترم خدمات شهری و تعدادی از مدیران به دعوت مسئولین عتبات نجف و کربلا برای بازدید از روند تلاش همکاران شهرداری تهران و شهرداری هایی که نیرو و نفرات اعزام کرده بودند از جمله رشت،همدان ،قم ،کاشان ...سفر 48ساعته ای به کشور عراق داشتم.


فضا و فرصتی فراهم شد تا حضور نیروهای شهرداری تهران که 1350نفر از همکاران ما هستند و داوطلب اختیاری بودند با ضوابط خاص و با سختگیری و در مجموع نیروهای اعزامی شهرداریها 2395نفر که در سه شهر نجف ،کربلا و کوفه به خدمت رسانی بر اساس توافقات با عتبات و تقسیمات وزارت کشور شکل گرفته است.


نیروهای شهرداری تهران در 3شهر کربلا(950نفر)،نجف و کوفه (مجموعا450نفر ) در روند مسئولیتها واگذار شده است.


در دیدارهای رسمی با مسئولین عتبات استان مقدس هم در کربلا و همینطور در کوفه و در نجف هم با مسئولین مربوطه ستاد نشست فراهم شد.در فرودگاه نیز سرکنسولگری گزارش دادند. و در مجموع رضایت جدی از شهرداری تهران و عملکرد همکاران وجود دارد.با وجود سیل در کربلا و نجف و آسیب قابل توجه اما با تلاش فراوان توانستند خودشان را آماده کنند و این حضور عمده در راستای ماموریت محوله بوده است و 90% این اقدامها در راستای خدمات شهری بوده است.


من در اینجا از نیروهای پشتیبانی از جمله شهر سالم ،سازمان بهشت زهرا و آتش نشانی و حضور نیروهای درمانی برای سیستم درمان کارکنان اعزامی تشکر میکنم.


یک موکب نیز در میان راه توسط برادران بسیج شهرداری فعال شده است که امسال و سال گذشته از طریق کمکهای
مردمی شکل گرفته است .


حضور نزدیک به یک میلیون و ششصد هزار ویزا برای ایرانیان صادر شد اما امسال به دلیل مشکلاتی که در ارز بوجود امد تعداد زائران کمتر شد.با این حال فضای خدمت دهی داوطلبانه و عاشقانه گروهها و مراجع به شدت گسترده بود.


و حضور همکاران ما یکی از برگه های طلایی شورای پنجم شهر تهران محسوب می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها