کد خبر: 242218
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

وزیر آموزش و پرورش در گلپایگان:

کنکور کار معلم و مدرسه را از مسیر اصلی خود خارج کرده است /600 کلاس خشت و گلی در سال تحصیلی جاری برچیده می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: کنکور به این شکل و شیوه، تیشه به ریشه آموزش و پرورش زده است و کار معلم و مدرسه را از مسیر خود به انحراف کشانده است.

کنکور کار معلم و مدرسه را از مسیر اصلی خود خارج کرده است /600 کلاس خشت و گلی در سال تحصیلی جاری برچیده می شود
کد خبر: 242218
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سفر به گلپایگان با بیان اینکه کنکور به این شکل و شیوه، تیشه به ریشه آموزش و پرورش زده است و کار معلم و مدرسه را از مسیر خود به انحراف کشانده است، گفت: از تمام خانواده ها می خواهم در کنار زدن موانعی که باعث دور شدن آموزش و پرورش از مسیر اصلی خودش شده، کمک کنند. آموزش و پرورش اصلاح این مسیر را آغاز کرده، از همه خانواده ها و رسانه ها دعوت می کنم به کمک آموزش و پرورش بیابند.

بطحایی بیان کرد: این خیلی بد است برای کشوری که نیاز فرزندانش تمرین مهارت های زندگی است، اما منافع چند ده هزار میلیارد تومانی برخی از بازار کاذب کنکور، مهارت های بیهوده تست زنی است. من مطمئنم بزودی و با کمک همه دلسوزان تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش به مسیر اصلی خود بر می گردد.سیطره کنکور در کار مدارس ما اختلال ایجاد کرده است.

600 کلاس خشت و گلی در سال تحصیلی جاری برچیده می شود


محمد بطحایی در حاشیه سفر خود در جمع خبرنگاران در گلپایگان گفت: در 6 ماه نخست امسال حدود 350 کلاس خشت و گلی در کشور تبدیل وضعیت یا تخریب و بازسازی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه خیران در نیمه نخست امسال حدود چهار هزار کلاس درس را در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند، اظهار داشت : پیش بینی می شود تا پایان سال تحصیلی جاری یکهزار و 200 کلاس درس دیگر نیز توسط خیران ساخته و تحویل داده شود.

بطحایی با بیان اینکه با وجود فشارهای اقتصادی موجود، خیران همچنان در مدرسه سازی مشارکت خوبی دارند، گفت: امسال از معدود سال هایی است که دولت همه تعهدات خود برای تامین 50 درصد سهم مشارکت در طرح های خیرساز آموزش و پرورش را به میزان پنج هزار میلیارد ریال تخصیص داد.

آیت الله محمد محمدی گلپایگانی در این دیدار وظائف وزارت آموزش و پرورش را خطیر دانست و گفت: این وزارتخانه بودجه های بیشتری نیاز دارد. وزیرانی که بدون سابقه کار در آموزش و پرورش در راس این وزارت به کار گمارده می شوند، موفق نیستند.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش به منظور بازدید از روند طرح های عمرانی و آموزشی صبح امروز به استان اصفهان سفر کرده و بازدید از شهرهای گلپایگان و خوانسار در برنامه وی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها