کد خبر: 253587
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۱:۴۳:۰۰
| |

معاون سازمان امور اجتماعی کشور:

20 هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت می کنند

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: 20 هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعال هستند که بیشترین فعالیت این سازمان ها در حوزه اجتماعی، بر موضوع کاهش آسیب های اجتماعی متمرکز شده است.

20 هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت می کنند
کد خبر: 253587
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۱:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| کمال اکبری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست دفاتر امور اجتماعی و استانداری های سراسر کشور با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد و خیریه ها و موسسات بیشتر برای فعالیت در حوزه های اجتماعی شکل گرفته اند، اظهار داشت: علاوه بر این، امسال در مورد آسیب های اجتماعی تعدادی سازمان مردم نهاد در حیطه تحکیم خانواده و افزایش ازدواج تشکیل شده است.


وی با اشاره به اینکه در این زمینه فعالیت های متنوعی انجام می شود، افزود: تعدادی از این سازمان ها در مبحث مشاوره برای ازدواج یا آسیب های بعد از طلاق و جدایی فعالیت می کنند و تعدادی نیز در زمینه تامین جهیزیه برای خانواده های نیازمند فعالیت هستند.


اکبری تصریح کرد: مشارکت اجتماعی از عناصر توسعه پایدار محسوب می شود و همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب و مسئولان عالی رتبه نظام بوده است.


معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی که در آستانه چهلمین سالگرد آن هستیم نیز بر اساس مشارکت های اجتماعی شکل گرفت و پیروز شد.


وی با بیان اینکه سازمان امور اجتماعی کشور نیز بر اساس مشارکت های اجتماعی تاسیس شد، افزود: سال گذشته تلاش شد که معاونت مشارکت اجتماعی در استان ها راه اندازی شود و در استان ها سازمان های مردم نهاد، تشکل ها و موسسات ذیل این معاونت فعالیت می کنند.


اکبری خاطر نشان کرد: این معاونت در بیشتر استان ها راه اندازی شده است که سازوکار آن جلب مشارکت اجتماعی و سازماندهی مشارکت های اجتماعی، کنترل آسیب ها و افزایش نشاط اجتماعی است.


معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور گفت: در حال حاضر 20 هزار سازمان مردم نهاد داریم که مجوزهای لازم را از طریق وزارت کشور و استانداری ها در سطح ملی، فراملی و شهرستان ها گرفته اند و فعالیت می کنند.


وی خاطرنشان کرد: کارگروه مشارکت اجتماعی در سازمان امور اجتماعی شکل گرفته است و سازمان های مردم نهاد در ذیل این کارگروه هستند.


اکبری در مورد نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد نیز تصریح کرد: بارزترین نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در مواقع بحرانی مانند زلزله است که می توانند کمک های مردمی را سازماندهی کرده و در این خصوص فعالیت کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها