کد خبر: 254323
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۳:۱۸:۰۰
| |

رئیس اداره محیط زیست پایتخت:

دستگاه‌ها در روز هوای پاک همکاری کنند

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اعلام رفع معضل بوی بد مسیل شیخ فضل‌الله طی هفته‌های آینده و همچنین جمع‌آوری کارگاه‌های ضایعات سوزی در تهران، خواستار همکاری دستگاه‌ها در روز هوای پاک شد.

دستگاه‌ها در روز هوای پاک همکاری کنند
کد خبر: 254323
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۳:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در دومین جلسه ستاد پایش وکنترل محیط زیست شهرستان تهران گفت: هر ساله روز 29 دی ماه را به عنوان روز هوای پاک اعلام کرده اند که برای یادآوری نیاز ما به هوای پاک است و در هفته منتهی به 29 دی ماه کارهای نمادینی در این راستا انجام می‌شود.

محمد حسین بازگیر با اعلام اینکه 80 هزار کامیون در شهر تهران داریم که آلودگی شان با 4 میلیون خودرو سواری برابری می کند، گفت: امسال برنامه هایمان را شروع کرده ایم. یکی از سالهای گذشته شعار هوای پاک این بود که نقش خود را بپذیریم، شعار امسال هنوز اعلام نشده اما دستگاههایی داریم که خودروهای در اختیار زیادی دارند اگر مراقبت و معاینه فنی نکنند آلودگی زیادی ایجاد می کنند و شاید این کار را در وظایف و تکالیف خود ندانند.

وی ادامه داد: سازمان هایی هم داریم که با خودروهای بسیار قرارداد می بندند. مثلا یکی از این سازمانها توانست شرط بگذارد که تانکرهای طرف قراردادشان معاینه فنی و ایمنی داشته باشند. چنین انتظاری را از آموزش و پرورش هم داریم که هر وسیله ای، سرویس مدرسه و طرف قرارداد آموزش و پرورش نباشد.

وی تاکید کرد: به محض اینکه شعار و محورهای امسال به ما ابلاغ شود آن را به دستگاه اعلام می کنیم و انتظار داریم همه دستگاهها با ما همکاری کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران همچنین از حل معضل بوی نامطبوع در مسیل بزرگراه شیخ فضل الله نوری ظرف 15 روز آینده و با همکاری شرکت آب و فاضلاب تهران خبر داد.

بازگیر به موضوع انفصال شبکه فاضلاب در بخش‌هایی از شهر تهران اشاره کرد و توضیح داد: در سطح تهران 50 نقطه شناسایی شده و نسبت به ساماندهی آنها اقدامات آغاز شده است. در مسیل شیخ فضل الله نوری فاضلاب آزاد زیادی وجود دارد که موجب نارضایتی شهروندان به دلیل انتشار بوی نامطبوع شده است. امیدواریم با همکاری شرکت آب و فاضلاب ظرف 15 روز آینده نسبت به حل این مشکل اقدام شود. به شکلی که از این پس این فاضلاب به سمت تصفیه خانه جنوب تهران منتقل شود و شهروندان این محدوده دیگر شاهد انتشار بوی نامطبوع نخواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت برخی کارگاه‌های ضایعات سوزی در جنوب تهران گفت: این کارگاه‌های غیر مجاز که بخشی از مواد زاید خود را می‌سوزاندند به صحنه تکراری در کنار بزرگراه آزادگان تبدیل شده بودند که همه شهروندان از دود ناشی از فعالیت آنها معترض بودند. این کارگاه‌ها حدود 40 سال بود که موجب رنجش شهروندان تهرانی بودند. خوشبختانه با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط این اقدام مهم انجام شد و حدود 300 واحد غیر مجاز که این کار را انجام می‌دادند در چندین محله پاکسازی شدند که مهمترین آنها محله تقی آباد بود که به طور کامل از حیث وجود این کارگاه‌های غیر مجاز پاکسازی شد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: البته در محله دیگری به نام خلازیل در منطقه 19 کارگاه‌های مشابه‌ای وجود دارد که امیدواریم در این محله نیز با کمک دستگاه‌های ذیربط 180 هکتار زمین‌هایی که این کارگاه‌ها در آنها فعالیت می‌کنند پاکسازی شوند. با تحقق این مهم قطعا محله دیگری در تهران با چنین شرایطی که محل فعالیت کارتن‌های ضایعات سوزی باشد ایجاد نخواهد شد.

بازگیر در پایان با اشاره به اینکه تا کنون ضایعات سراسر تهران در محله تقی آباد دپو می‌شد و بخشی از آنها سوزانده می‌شد گفت: بعضا دیده می‌شد که با جمع‌آوری سیم‌ها برای به دست آوردن مغزی مسی آنها، رویه پلاستیکی سوزانده و موجب تشدید آلودگی هوا می‌شد که خوشبختانه این کارگاه‌ها امروز جمع‌آوری شده‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها