کد خبر: 259062
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

محمد محسنی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا ضامن باید علاوه بر اصل وام، خسارت تاخیر را تادیه کند؟

از فردی در بانک ضمانت کرده‌ام ، مبلغ وام قابل توجه است . وام گیرنده اقساط وام را پرداخت نکرده و بانک به ضامنین مراجعه کرده است وعلاوه بر اصل مبلغ خسارت تاخیر تادیه را نیز مطالبه می‌کند، لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید؟

آیا ضامن باید علاوه بر اصل وام، خسارت تاخیر را تادیه کند؟
کد خبر: 259062
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: با سلام ، از فردی در بانک ضمانت کرده‌ام ، مبلغ وام قابل توجه است . وام گیرنده اقساط وام را پرداخت نکرده و بانک به ضامنین مراجعه کرده است وعلاوه بر اصل مبلغ خسارت تاخیر تادیه را نیز مطالبه می‌کند، لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید؟

پاسخ: محمد محسنی وکیل پایه یک دادگستری: مسئولیت ضامنین تنها محدود به اصل بدهی و کارمزد آن است و در خصوص خسارت تأخیر تادیه نیز بستگی به قرار داد فی مابین ضامن و بانک دارد که در اکثر موارد وصول آن از ضامن نیز امکان پذیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها