کد خبر: 259287
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

مجازات قضایی و انتظامی رانندگی در حین مستی چیست؟

مجازات رانندگی در هنگام مستی چیست؟ تصادف منجر به جرح در هنگام مستی چه مجازاتی دارد؟

مجازات قضایی و انتظامی رانندگی در حین مستی چیست؟
کد خبر: 259287
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: با سلام، من قبل از رانندگی از مشروبات الکی استفاده کرده بودم البته به حد مستی نرسیده بودم که در آن وضعیت با یک موتور سوار تصادف کردم و منجر به شکستگی پای او شد، به نظر شما چه مجازاتی برایم در نظر گرفته می‌شود؟

پاسخ: شرب خمر به هر میزان که باشد جرم محسوب می‌شود، و مجازات آن حد شرعی که 80 ضربه شلاق است، همچنین مطابق ماده 718 قانون مجازات اسلامی هرگاه فردی با وسیله نقلی موتوری در حالت مستی اقدام به رانندگی کند، عمل وی جزو موارد تشدید‌کننده مجازات محسوب می‌شود و قانون‌گذارعلاوه بر پرداخت دیه شکستگی پا، مجازاتی بیش از دوسوم حداکثر مجازات تعیین خواهد کرد. همچنین دادگاه می‌تواند علاوه بر مجازات فوق مرتکب را برای مدت یک تا پنج سال از حق رانندگی یا تصدی‌ وسایل موتوری محروم نماید.

لازم به ذکر است که جریمه 400 هزار تومانی و ضبط گواهینامه به مدت شش ماه علاوه بر مجازات قضایی برای شخص متخلف در نظر گرفته می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها